آغاز به کار جشنواره دختران دریا، برای دختران دانش آموز کیش

ارسال شده در ۷ بهمن ۱۴۰۲

رییس اداره امور زنان کیش از آغاز به کار جشنواره دختران دریا، برای دختران دانش آموز کیش خبر داد.

جشنواره دختران دریا با هدف ایجاد فضای شاد تفریحی، آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان دختر جزیره کیش تا پایان سال هر هفته درکیش برگزار می‌شود

جشنواره دختران دریا با هدف ایجاد فضای شاد تفریحی، آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان دختر جزیره کیش تا پایان سال هر هفته درکیش برگزار می شود.

رییس اداره امور زنان کیش در بازدید خبرنگار مردم کیش از این جشنواره در مورد هدف برگزاری این رویداد گفت:هدف از برگزاری این جشنواره توانمندسازی دختران دانش آموز منطقه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، هنری، مذهبی و مهارت آموزی است.

عالمه خسروی نیز در ادامه افزود:این جشنواره از سه شنبه تا پنجشنبه هر هفته تا آخر سال ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی اجتماعی کیش بانو برگزار می گردد.

وی در مورد برنامه های این رویداد بیان کرد:در این جشنواره دانش آموزان در ایستگاه های مختلف از قبیل کتابخوانی، نقاشی، شعر، سفال، آشنایی با قرآن، ساخت زیور آلات، اطلاعات عمومی، بازی و سرگرمی توسط مربیان نجرب منطقه آموزش می بینند.

همچنین مادران در کنار دختران می توانند در ایستگاه “به وقت گفتگو” و “گوشم با شماست” از راهنمائی های روانشناسان بهره مند گرد  ند و این برنامه توسط مدارس برای حضور مادران هماهنگ میشود

خسروی در خصوص تاثیر برگزاری چنین جشنواره هایی بر جامعه هدف اذعان داشت:این جشنواره باعث هم افزایی فکری و افزایش اعتماد به نفس و همچنین ایجاد شور و نشاط در دختران منطقه خواهد شد

عالمه خسروی همچنین در مورد مجموعه نمایشگاهی با عنوان الگوی سوم زن  که در حاشیه جشنواره قرار داشت به مردم‌کیش گفت: این مجموعه نمایشگاهی «الگوی سوم زن» از بیانات رهبر انقلاب استخراج شده است.

رییس اداره امور زنان در رابطه با این نمایشگاه به سخنان رهبری اشاره کرد و بیان کرد:رهبر انقلاب در اسفند سال ۹۱ و در یک پیام تاریخی، برای اولین بار مفهوم «الگوی سوم زن» را اینگونه بیان کردند:

« زن، در تعریف غالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی؛ و در تعریف غالباً غربی، بمثابه‌ی موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، “زن نه شرقی، نه غربی” است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود.»

این مجموعه نمایشگاهی «الگوی سوم زن» که از بیانات رهبر انقلاب استخراج شده، به صورتی جذاب، در سه بخش به ویژگی های این موضوع مهم پرداخته است.

وی بررسی ابعاد الگوی زن نه شرقی نه غربی (الگوی سوم) در ساحت های فردی، خانوادگی و اجتماعی ،بررسی نقش آفرینی زنان ایران در طول تاریخ و قبل از انقلاب اسلامی(دوران مشروطه، قاجار، پهلوی) و …

و همچنین معرفی ۴۰ بانوی نقش آفرین معاصرکه دارای شاخصهای الگوی سوم زن هستند را ازجمله موضوعات مطرح شده در این نمایشگاه برشمرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!