پای سیب زمینی با بادمجان و قارچ

ارسال شده در ۶ آبان ۱۴۰۲

پای سیب زمینی با بادمجان و قارچ یکی از غذاهای خوشمزه ای است که به راحتی می‌توانید آن را در خانه تهیه آماده کنید.

طرز تهیه پای سیب زمینی بدون گوشت، چندین نوع رسپی و فرمول دارد که در لیست غذای بدون گوشت و مرغ قرار دارند. توضیح این نکته ضروری است که برای پخت این نوع از غذا نیاز به فر داریم.

مواد لازم پای سیب زمینی با بادمجان و قارچ

مواد لازم مقدار

سیب زمینی          ۱ کیلو

تخم مرغ  ۲ عدد

پودر سیر و زردچوبه           به مقدار لازم

نمک و فلفل          به مقدار لازم

مواد لازم برای رویه

مواد لازم مقدار

قارچ       ۲۰۰ گرم

بادمجان متوسط      ۳ عدد

زرشک   به میزان دلخواه

پیاز        ۱ عدد کوچک

پنیر پیتزا درصورت تمایل

روغن     به مقدار لازم

زردچوبه، نمک و فلفل         به مقدار لازم

برای تهیه این غذای بدون گوشت و مرغ، ابتدا  باید یک عد پیاز کوچک را سرخ کنید. زمانی که پیاز کمی نرم شد قارچ‌هایتان را  بشورید و به یک اندازه خرد کنید و در یک تابه آن را هم بزنید تا کاملا سرخ شود.

سپس بادمجان هایتان را پوست بگیرید و مربع مربع خرد کنید، سعی کنید مربع‌هایتان بزرگ نباشد. در ادامه بادمجان‌هایتان را نیز به قارچ‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا هر دو کاملا سرخ شوند.

سپس نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا ادویه‌ها به خورد مواد بروند. بعد از اینکه ادویه ها کاملا به خورد مواد رفت به مقدار دلخواهتان زرشک بشورید و به موادتان اضافه کنید و ترکیب کنید.

مواد میانی پای سیب زمینی و قارچ شما حاضر است، حال به سراغ سیب زمینی‌ها بروید.

به میزان گفته شده سیب زمینی بشورید و در یک قابلمه پر آب بپزید، پس از اینکه سیب زمینی‌های شما کاملا پخت، آنها را پوست بگیرید و با کمک یک پوره کن یا قاشق آنها را  در یک ظرف له کنید.

حالا در این مرحله دو عدد تخم مرغ و ادویه‌های گفته شده در مواد لازم پای سیب زمینی با بادمجان را به آن اضافه کنید و مجدد له کنید تا کاملا مواد جذب یکدیگر شوند.

حالا نوبت انتخاب قالب است؛ قالب شما می‌تواند هم تک نفره باشد و هم بزرگ. ظرفتان را با اسپری روغن چرب کنید سپس مقدار کمی از مایه سیب زمینی درون آن بریزید و با کمک یک قاشق آن را صاف کنید توجه داشته باشید که دیواره‌های ظرف فقط باید سیب زمینی باشد.

بدین منظور می‌توانید ظرف را پر از سیب زمینی کنید و آن را با قاشق صاف کنید سپس وسط آن را مقداری خالی کنید و از مواد میانی تان بریزید سپس روی مواد به مقدار دلخواه پنیر پیتزا بریزید. سپس روی مواد را کمی سیب زمینی بریزید و مواد را بپوشانید، می‌توانید دوباره کمی پنیر پیتزا روی سیب زمینی بریزید.

به همین ترتیب قالب‌هایتان را پرکنید و در آخر قالب‌ها را درون فر گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه بگذارید و اجازه دهید پای سیب زمینی‌ها، حدود ۲۰ دقیقه داخل فر بماند. بعد از ۲۰ دقیقه اجازه دهید کمی خنک شود سپس قالب‌ها را درون ظرفی که می‌خواهید سرو کنید برگردانید و با کمک کمی جعفری و گوجه تزئین کنید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!