۱.۵ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی به حوزه زنان اختصاص یافت

پاسخگویی برخط معاون رئیس جمهور در امور زنان به تماس‌ها مردمی؛

ارسال شده در ۴ شهریور ۱۴۰۲

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت سیزدهم حدود ۱.۵ هزار میلیارد تومان در قالب مصوبات سفرهای استانی دور اول و دوم برای حوزه زنان تخصیص داده است.

انسیه خزعلی برای پاسخگویی به تماس‌های مردمی در چهل و ششمین برنامه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و به طور مستقیم و تلفنی با شهروندان گفت‌وگو کرد و به پرسش های آنان پاسخ گفت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از آغاز برگزاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه  در ۹ کارگروه خبر داد و از همه کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دعوت کرد تا با این معاونت همکاری کنند.

خزعلی در پاسخ به یک برنامه‌ساز تلویزیونی خانم از یاسوج درباره تخصیص بودجه برای تولید مستند در زمینه زنان گفت: تمام وعده‌هایی که در دور اول سفر استانی داشتیم، محقق و بودجه‌های آن نیز تخصیص داده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: خیریه‌ها در سفرهای استانی و به‌خصوص در موضوع ازدواج بسیار به مردم و همچنین دولت کمک می‌کنند.

خزعلی در پاسخ به یک مادر شاغل درباره مرخصی و کسری کار در دوران بارداری گفت: پیشنهاداتی در این زمینه به دولت ارائه شده است. همچنین برای برخی از مشاغلی که امکان آن وجود دارد، پیشنهاد مرخصی و کسری کار دادیم که امکان آن فراهم شود ‌و منتظر تصویب هستیم.

وی در پاسخ به خانمی از فرمانداری استان کهگیلویه و بویراحمد درباره تحصیل دختران مناطق محروم نیز بیان داشت: در سفرهای استانی بودجه‌هایی تصویب شده تا برای شهرهایی که می‌توانند استان را تحت پوشش قرار دهند، خوابگاه فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: همچنین بودجه‌ای برای سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان مناطق محروم بتوانند امکان تحصیل راحت‌تری داشته باشند.

خزعلی درباره حقوق مادران شاغل در زمان مرخصی زایمان اظهار داشت: حقوق زنان در هنگام مرخصی نباید قطع شود و حداکثر یک ماه برای مکاتبات زمان لازم است؛ لذا حقوق باید از ماه دوم پرداخت شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین در پایان این برنامه گزارشی از دیدارهای چهره‌به‌چهره و پاسخگویی به تماس‌های مردمی توسط این معاونت را ارائه کرد.

خزعلی گفت: این معاونت سامانه پیامکی را راه‌اندازی کرده است که شهروندان می‌توانند مطالبات خود را با این سامانه در میان بگذارند که توسط همکاران ما  پیگیری می‌شود.

وی یادآورشد: معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده جزو دستگاه‌هایی است که تمام مصوبات استانی را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند. حدود ۱.۵ همت بودجه برای مصوبات سفرهای استانی در دور اول و دوم در حوزه زنان تصویب شده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!