نقش موثر بهورزان و تیم سلامت درتسریع شناسایی زوجین نابارور

ارسال شده در ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی گچین ازتوابع شهرستان بندرعباس و مرکز چاه ماخور و کهورستان از توابع شهرستان بندر خمیر بصورت سرزده بازدید کرد.

دکتر عبدالجبار ذاکری با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر تهدید جدی برای نظام سلامت و مردم میباشد با تاکید براموزش گفت: پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر یکی از اولویت‌های اصلی است که باید مدنظر قرار گیرد و باید برنامه‌ ریزی‌ها  به‌  گونه‌ای صورت گیرد که به سمت پیشگیری از بیماری‌ها حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: بهورزان در خانه‌های بهداشتی و مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری در بحث پیشگیری از بیماری‌ها نقش زیادی را بر عهده دارند.

 معاون  بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای برنامه جوانی جمعیت، درمان ناباروری است بر غربالگری ۱۰۰درصدی زوجین در سنین باروری جهت پیدا کردن زوجین نابارور تاکید کرد وگفت :مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی از مراکزی هستند که عملکرد آنها در بهبود و ارتقای باروری و رشد جمعیت بسیار موثر است.  

وی بیان کرد:شناسایی زوجین نابارور، مشاوره های درمانی پیش و حین بارداری و غیره از اقدامات مهمی است که برای رسیدن به اهداف جوانی جمعیت، توسط کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت و بهورزان انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور در چند مرکز خدمات جامع سلامت نحوه ارائه خدمات در واحدهای بهداشتی و استمرار خدمات پرسنل مراکز در شیفت عصر و شب و نحوه روند ارجاع بیماران و مراجعین به سطوح بالاتر مانند بیمارستان ها و مطب های متخصصین رامورد پایش و بررسی قرار داد.

دراین بازدید  مسوول حراست ورئیس گروه ستاد گسترش معاونت بهداشتی حضور داشتند .

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!