تولید ماهانه شیرخشک به ۱۵ تا ۱۸ هزارتن می‌رسد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی:

ارسال شده در ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش قیمت شیرخام، تولید ماهانه شیرخشک به ۱۵ تا ۱۸ هزارتن می رسد که با این وجود ۱۲ هزار تُن باید صادر شود.

«سیاوش سلیمی»، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش قیمت شیرخام، محصولات لبنی متناسب با آن دستخوش نوسان قرار می گیرد که در نهایت به سبب عدم کشش بازار، شیرخام تولیدی روانه کارخانه های شیرخشک می شود.

وی تولید ماهیانه شیرخشک را ۱۵ تا ۱۸ هزارتن اعلام کرد و افزود: اکنون در بحث صادرات مشکل اساسی مبنی بر رفع تعهد ارزی وجود دارد که این امر به سبب محدودیت صادرات، نگرانی هایی در ارتباط با دپوی بالای تولید شیرخشک ایجاد کرده است.

سلیمی ادامه داد: با توجه به میزان تولید شیرخشک، حداقل ماهیانه ۱۲ هزارتن شیرخشک و ۱۲ هزارتن کره و خامه باید صادر شود که در این راستا از مسئولان تقاضا داریم که اجازه دهند از کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان ارز بصورت ریالی وارد شود تا صادرات دچار وقفه نشود و شیر خام تولیدی روی دست دامدار نماند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش قیمت شیرخام و هزینه های تولید، نرخ شیرخشک داخلی بالاتر از نرخ جهانی است که با این وجود مزیت صادراتی را از دست داده ایم، بنابراین رفع تعهد ارزی بصورت ریالی باید اجرا شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!