اجرای طرح پزشکی خانواده در شهرستان بندرلنگه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد

ارسال شده در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع با هدف افزایش دسترسی عادلانه مردم و بهره مندی از خدمات سلامت فعال و با کیفیت در شهرستان بندر لنگه با جمعیت ۳۶ هزار و ۲۸۵ نفر از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اغاز شده است .

دکتر غلامعلی جاودان افزود: در حال حاضر در شهرستان بندرلنگه یک مرکز  خدمات جامع  سلامت و 2 پایگاه پزشکی خانواده جهت پوشش جمعیت شهری این شهرستان و ارائه بسته های خدمتی پذیرایی مراجعین و شهروندان بندر لنگه می باشد .

دکتر جاودان گفت: دراین فاز شهرستان بندر لنگه بلوک بندی جمعیت صورت گرفته است و جمعیت هر بلوک جهت انتساب به یک پایگاه پزشکی خانواده مشخص و طی روزهای آینده سرشماری از جمعیت تحت پوشش انجام خواهد شد تا جمعیت هر پایگاه با دقت بیشتری شناسایی و جهت دریافت خدمات و بسته های خدمتی طبق استاندارد برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع به نزدیکترین پایگاه معرفی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: در حال حاضر به جمعیت تحت پوشش هر بلوک توسط مراقبین سلامت اطلاع رسانی در حال انجام می باشد و از کلیه شهروندان شهرستان بندر لنگه درخواست همکاری در خصوص انجام هرچه بهتر برنامه را داریم .

وی بیان کرد : از طریق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به کلیه فارغ التحصیلان ، مراقب سلامت ،ماما و پزشک که تمایل به همکاری در این برنامه را دارند از طریق ثبت نام در سایت Salamat.gov.ir اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است ودر صورت ثبت نام در سایت مذکور پس از انجام آزمون و مصاحبه در مراکز و پایگاه های پزشکی خانواده بکارگیری خواهند شد.

دکتر غلامعلی جاودان گفت: در این برنامه به ازای هر 3هزار نفریک مراقب سلامت و یک نفر ماما و هم چنین یک پزشک جهت ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش در نظر گرفته شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: پس از شهرستان بندر لنگه که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در فاز اول برنامه شروع شده است ودر فازهای بعدی برنامه به ترتیب در تیرماه ،شهرستان های میناب ،حاجی آباد،و رودان و فازسوم در شهریورماه ،شهرستان های قشم و کیش و در فاز آخر که بهمن ماه سال جاری آغاز می شود شهرستان بندرعباس تحت پوشش این برنامه قرار خواهد گرفت.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!