بهره برداری از دبیرستان دخترانه مرحوم آمنه اشکنانی فردی پور

ارسال شده در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

دبیرستان دخترانه مرحوم آمنه اشکنانی فردی پور به بهره برداری رسید

به گزارش آوای دریا با حضور مهدی باوقار زعیمی سرپرست نوسازی مدارس استان،قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مرادزاده رزمنجانی فرماندار بندرلنگه ، یوسفی خیرنیک اندیش ، حجت الاسلام رکنی از روحانیون معزز بندرلنگه و جمعی از مسوولین دبیرستان دخترانه مرحوم آمنه اشکنانی فردی پور در شهرستان بندرلنگه افتتاح شد.

باوقار در این مراسم اظهار کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه دبیرستان دخترانه مرحوم آمنه اشکنانی فردی پور در مقطع متوسطه دوره دوم با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان و یوسفی خیرنیک اندیش با اعتباری بالغ بر۲۵۰میلیارد ریال احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه ۱۲ کلاسه با زیربنایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع احداث شده است، خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از این مدرسه تعداد ۳۰۰ دانش آموز از فضای آموزشی ایمن و استاندارد در شهرستان بندرلنگه برخوردار شدند.

سرپرست نوسازی مدارس استان در ادامه در خصوص سرانه فضای آموزشی اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی استان هرمزگان ۵/۵ مترمربع می باشد و این در حالیست که سرانه فضای آموزشی متوسط در کشور ۵/۲ مترمربع بوده وسرانه استاندارد کشوری ۸ /۳۹ می باشد که برای رسیدن به رقم متوسط کشوری جای کار وجود دارد.

باوقارهمچنین اظهار امیدواری کرد: با همت خیرین و دولت به رقم سرانه استاندارد متوسط کشوری نزدیک خواهیم شد.

به گفته وی، ۹ پروژه درقالب ۴۵ کلاس درس از پروژههای در حال اجرا در شهرستان بندرلنگه می باشند.

سرپرست نوسازی مدارس استان تصریح داشت: ۱۱ مدرسه در قالب ۶۱ کلاس درس از مدارس تخریبی و نیاز به مقاوم سازی در شهرستان بندرلنگه می باشند.

باوقار با اشاره به طراحی خاص این مدرسه اظهار کرد: طراحی مدرسه اشکنانی فردی پور براساس اقلیم منطقه انجام گرفته است و سعی شده طراحی متناسب با نیاز زیرنظام تامین فضا و تجهیزات که یکی از زیرنظام های سند تحول بنیادین است صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه این مدرسه جزء ماندگارترین پروژه های آموزشی استان می باشد، خاطرنشان کرد: تمامی موارد استاندارد روز در این مدرسه رعایت شده است.

گفتنی است؛ این مدرسه در قالب ۱۲کلاس درس،آزمایشگاه ، کارگاه، دیوار ، محوطه ، سرویس بهداشتی و سرایداری می باشد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!