شاخص مرگ و میر مادر در استان، پس از ۱۰ سال، کاهشی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

ارسال شده در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته شاخص مرگ و میر مادر در هرمزگان با کاهش همراه بوده و این در صورتی هست که ما شاهد افزایش شاخص مرگ و میر کشوری هستیم و این چیزی نیست مگر به همت ماماها که با گذشتن از خود جانی را احیاء می‌کنند.

«دکتر عبدالجبار ذاکری»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در هرمزگان ۷۰۰ ماما مشغول به کار هستند که خدمات باروری سالم را به جامعه و خانواده ارائه می‌کنند.

وی عنوان کرد: کودکان و نوزادان یکی از بهترین موهبت‌های الهی هستند و نقش ماما در تولد نوزاد بسیار برجسته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از وظایف ماما تشویق به فرزند آوری و زندگی بخشیدن به نوزادان و جامعه است، عنوان کرد: بشریت باید ادامه داشته باشد و این میسر نیست جز ارتباط شما با خانواده ها و ترغیب به فرزند آوری که یکی از برنامه‌های اساسی کشور است.

ذاکری اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به این بخش پرداخت شده که هم برای مادران و فرزندان و هم برای جنین نابارور اختصاص داده شده در بخش بستری ۹۰، در بخش سرپایی ۷۰ درصد پرداخت می کنیم، که با حداقل هزینه بتوانیم کمکی برای زوجین نابارور و باشیم.

وی در پایان گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار زوج نابارور و در استان شناسایی شده که در سه سطح  مورد درمان قرار می‌گیرند ،سطح یک در مراکز بهداشتی، سطح دو در شهرستان های لنگه و میناب و سطح ۳ به بیمارستان پیامبر اعظم اگر نیاز به درمان فوق تخصصی باشد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!