کمبود برخی از داروها در هرمزگان موقتی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

ارسال شده در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کمبود برخی از داروها در هرمزگان کوتاه مدت و موقتی است و برای رفع کمبودها درخواست اختصاص سهمیه اضافه‌ای داده‌ایم.

حسین قاسمی در تشریح این خبر، افزود: در حوزه سرم کمبود بیشتری در استان احساس می‌شود و در این خصوص، اسفند پارسال ۲۸۸ هزار و ۲۴۹ بطری و در نیمه فروردین هم ۱۲۲ هزار و ۶۱۹ بطری سرم در هرمزگان توزیع شد که نشان از آمار مصرفی بالای سرم در استان است.

وی بیان کرد: مسکن و آنتی بیوتیک‌ها از دیگر اقلام دارای کمبود در استان هرمزگان است که این کمبودها کوتاه مدت و موقتی خواهد بود و برای رفع کمبودها درخواست داده ایم که سهمیه اضافه‌ای در اختیار استان قرار بگیرد.

قاسمی اضافه کرد: مردم در مورد شیر خشک و کمبود آن نیز گلایه مندند که با بررسی‌های هفته گذشته مشخص شد ۲۸ هزار قوطی شیر خشک در استان توسط یک شرکت توزیع شده است و ۹ هزار قوطی از سهمیه سه ماهه اخیر استان نیز تا چند روز آینده وارد استان می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان اظهار کرد: از شرکت‌های پخش خواسته ایم توزیع دارو در مناطق دور دست از جمله شهرستان‌های جاسک در شرق و پارسیان در غرب استان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!