درهای خانه باید چه رنگی باشند؟

ارسال شده در ۱ فروردین ۱۴۰۲، توسط ایرنا

لزومی ندارد رنگ درهای داخل خانه و چارچوب آن‌ها همرنگ باشد. اگر می‌خواهید فضا را بزرگتر نشان دهید می‌توانید رنگ در و چارچوب آن را همرنگ کنید. از سوی دیگر، انتخاب رنگ‌های متضاد برای در و چارچوب کاری می‌کند که تضاد چشمگیری بین دیوارها و در به چشم بیایند.

درها بخش مهمی از فضای داخلی خانه‌های ما هستند و زیبایی آن‌ها می‌تواند ورودی‌های دلپذیر و جذابی برای اتاق‌ها و بخش‌های مختلف خانه فراهم کند. در این مطلب پاسخ پرسش‌های مطرح درباره اصول رنگ‌آمیزی در ورودی، درهای داخلی و چارچوب آنها را می‌خوانید.

آیا چارچوب در بیرونی باید همرنگ در باشد؟

در بیرونی و چارچوب آن لزوماً نباید یکرنگ باشند. رنگ‌آمیزی در بیرونی و چارچوب آن با رنگ‌های متضاد رایج است. رنگ‌های متضاد خانه را متمایزتر کرده، از نظر زیباشناسی دلپذیرتر هستند، بر ویژگی‌های معماری خانه تاکید می‌کنند و به حاشیه‌ی در عمق و بُعد می‌دهند.

بله! همرنگ کردن دیوارها و چارچوب در یک گرایش پرطرفدار است. خواه یک رنگ روشن خنثی را انتخاب کنید یا یک رنگ تیره، همرنگ کردن دیوارها، قرنیزها، پنجره، چارچوب در، در و حتی سقف‌ها هیچ مانعی ندارد.

بهترین رنگ برای چارچوب در چه رنگی است؟

-سفید کلاسیک

– خاکستری مایل به بژ

– آبی

– صورتی پاستلی

– قرمز

– سیاه

– زرد سیر

محبوب‌ترین رنگ چارچوب در چه رنگی است؟

رنگ چارچوب در می‌تواند هر رنگ قابل‌تصوری باشد. با این حال، برخی از محبوب‌ترین آن‌ها رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه، کرم یا خاکستری است. چارچوب‌های چوبی رنگ‌نشده یا طلایی و نقره‌ای هم جزو انتخاب‌های رایج هستند.

آیا رنگ درها باید روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ دیوارها باشد؟

هیچ قانون ثابتی در این باره وجود ندارد. تنها سلیقۀ خاص شما در این مورد تعیین‌کننده است.

محبوب‌ترین رنگ درهای داخلی چه رنگی است؟

“سفید” همیشه رنگ استاندارد درهای داخلی بوده است. بیشتر مردم این رنگ خنثی را انتخاب می‌کنند تا به فضا یک ظاهر پاکیزه بدهند.

چه رنگی را نباید برای در ورودی انتخاب کرد؟

بهتر است از رنگ‌هایی اجتناب کنید که اختلاف‌نظر درباره‌ی آن‌ها زیاد است. این رنگ‌ها شامل روشن‌ترین رنگ‌ها از قبیل صورتی، بنفش یا زرد می‌شود. اگر قرار است به زودی خانه‌تان را بفروشید، حتماً برای رنگ‌آمیزی در ورودی آن از یک رنگ خنثی استفاده کنید.

چرا رنگ در ورودی نباید سیاه باشد؟

رنگ سیاه به سرعت اشعه‌های ماوراء بنفش را جذب می‌کند و سبب می‌شود زیر لایه آن از هم باز شود و این از هم باز شدن باعث می‌شود در به درستی باز نشود.

آیا رنگ در ورودی باید روشن‌تر یا تیره‌تر از خانه باشد؟

اگر رنگ بیرونی خانه‌ی شما خنثی است، رنگی را برای در ورودی انتخاب کنید که جلب توجه کند؛ رنگ متضادی که از منظر زیباشناسی نیاز خانه‌ی شماست. به طور کلی، اگر مواد و مصالح اطراف در ورودی تیره هستند، بهترین گزینه، انتخاب رنگ روشن‌تر برای در ورودی است و بالعکس. از انتخاب‌های خارج از عرف نترسید!

چارچوب سفید بهتر است یا چارچوب سیاه؟

به گزارش وب گاه فرادید، نمای چارچوب سیاه، شیک و رسمی و نمای چارچوب سفید، غیررسمی و برگزیده است. هر دو چارچوب سیاه و سفید حس مدرن و ظاهر ساده و دلپسندی دارند. چارچوب سیاه بر ویژگی‌های تیره‌تر تمرکز می‌کند و متضاد ویژگی‌های روشن‌تر است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!