کوفته دال عدس

ارسال شده در ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

کوفته دال عدس یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش  با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

دال عدس ۱ پیمانه

بلغور گندم               ۱٫۵ پیمانه

پیاز          ۱ عدد

جعفری    ½ پیمانه

روغن زیتون           ۲ قاشق غذاخوری

پیازچه     ½ پیمانه

رب انار   ۲ قاشق غذاخوری

رب فلفل  ۱ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری

آب           ۳ پیمانه

نمک و فلفل سیاه     به مقدار کافی

زیره و فلفل قرمز    به مقدار کافی

لیمو ترش به مقدار کافی

دستور پخت

مرحله اول

برای تهیه کوفته دال عدس خوشمزه ابتدا دال عدس را می شوییم و داخل قابلمه ای می ریزیم و ۳ لیوان آب به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا بپزد.زمانیکه عدس پخت و آب آن کم شده بود بلغور گندم را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

اگر بلغورتان درشت است آن را داخل خردکن یا غذاساز بریزید تا ریز شود،چون باید بلغورها ریز باشند. سپس درب قابلمه را می گذاریم تا به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با حرارت کم بپزند و آب غذا کاملا تبخیر شود.(حتما مواظب باشید ته نگیرد)

مرحله سوم

در این مدت پیاز و پیازچه ها را پاک می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز و نگینی خرد می کنیم و داخل تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم و پیازهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند.

مرحله چهارم

سپس اجازه می دهیم تا طلایی شوند و بعد رب گوجه فرنگی و رب فلفل(اگر در دسترس نبود اشکالی ندارد ولی یکی از مهم ترین آیتم های است که روی طعم این غذا تاثیر مثبت می گذارد)و رب انار و زیره،فلفل قرمز و فلفل سیاه و کمی نمک به مواد اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

سپس از روی حرارت تابه را بر می داریم و کنار می گذاریم و جعفری خرد شده و پیازچه ها را اضافه می کنیم و مواد را خوب زیر و رو می کنیم و مخلوط عدس و بلغور گندم را به مواد اضافه می کنیم و همگی مواد را مخلوط می کنیم و روغن زیتون و لیمو تازه به هر مقدار که لازم می دونید اضافه کنید

مرحله ششم

و با دست مواد را مخلوط می کنیم تا منسجم شوند و به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و با دست به آن فرم می دهیم.داخل سینی کاهوهای شسته شده را می چینیم و کوفته های دال عدس را روی آن قرار می دهیم.

نوش جان

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!