باید مانع از ورود به دوران سالمندی کشور شویم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

ارسال شده در ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، توسط ایسنا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش فرهنگ سازی در جامعه گفت: با فرهنگسازی صحیح در جامعه باید بر شعارهای اشتباه دهه‌های گذشته فرزند کمتر، غلبه کنیم و موجب ترویج جوانی جمعیت در کشور شویم.

دکتر غلامعلی جاودان در نشست کمیته فرهنگی قرارگاه جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش فرهنگ در اشاعه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار کرد: با فرهنگسازی در جامعه باید بر شعارهای اشتباه دهه‌های گذشته فرزند کمتر، غلبه کنیم و موجب ترویج جوانی جمعیت شویم.

وی با بیان اینکه با کاهش آمار زاد و ولد در چند سال آینده کشور به سمت سالمندی، کاهش نیروی جوان و ورود به دوران سالمندی کشور خواهیم رفت، تصریح کرد: سرمنشاء خانواده با نشاط، فرزندان و جمعیت آن است و یکی از ارکان‌های خانواده پویا داشتن فرزندان است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ‌های درمانی در حوزه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: در کنار ترویج و فرهنگسازی جوانی جمعیت یکی از موضوعات مهم، توجه به بخش درمانی است که در شرق و غرب و مرکز استان با شناسایی زوجین نابارور توسط خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت به دنبال سوق دادن زوجین به درمان با هزینه دولتی در مراکز درمانی و تخصص دانشگاه هستیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!