پزشکان برای افسردگی هیچ‌گونه هویت جنسی خاصی قائل نیستند

یک کارشناس مسئول سلامت روان:

ارسال شده در ۲۰ اسفند ۱۴۰۱، توسط ایسنا

یک کارشناس مسئول سلامت روان گفت: مردان با پنهان کردن احساسات خود و به اصطلاح مردانه رفتار کردن، سعی در پنهان کردن افسردگی در خود کنند.

مهدوی ، در خصوص تعریف افسردگی و عواملل ایجادکننده این بیماری، افزود: افسردگی می‌تواند مردان و زنان را متفاوت تحت تأثیر قرار دهد؛ هنگامی که افسردگی در مردان رخ می‌دهد، ممکن است با رفتارهای مقابله‌ای ناسالم پوشانده شود.

وی با بیان اینکه به دلایل متعدد، افسردگی مردان اغلب تشخیص داده نمی‌شود و در صورت عدم درمان می‌تواند عواقب مخربی داشته باشد، اظهار کرد: بهتر است که با انواع، دلایل، علائم و درمان افسردگی در مردان آشنا شوید تا بتوانید هر چه سریع‌تر شخص مبتلا را شناسایی کرده و با دریافت نوبت مشاوره روانشناسی به او کمک کنید.

مهدوی با اشاره به اینکه مردان، زنان و افراد با هر هویت جنسی ممکن است در مقطعی از زندگی خود انواع افسردگی را تجربه کنند، تصریح کرد: افسردگی یک بیماری بسیار جدی است که بر نحوه تفکر، احساس و عمل فرد تأثیر می‌گذارد و در جوامع صنعتی امروز بیش از گذشته گریبان‌گیر افراد می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته بیماری افسردگی بیشتر با زنان عجین شده بود و نمونه بارز آن افسردگی پس از زایمان در زنان بود زیرا ترکیبی از عوامل اجتماعی و بیولوژیکی باعث شده بود که تشخیص افسردگی در مردان دشوارتر باشد، همچنین کلیشه‌های جنسیتی حاکم در جامعه باعث می‌شود، مردان با پنهان کردن احساسات خود و به اصطلاح مردانه رفتار کردن، سعی در پنهان کردن افسردگی در خود کنند. این کارشناس مسئول سلامت روان با بیان اینکه امروز پزشکان برای افسردگی هیچ‌گونه هویت جنسی خاصی قائل نیستند و مردان نیز مانند زنان ممکن است با عوارض آزاردهنده بیماری افسردگی دست و پنجه نرم کنند، تصریح کرد: درمان افسردگی در مردان، عوامل خودکشی، تفاوت افسردگی بالینی و غیر بالینی، شناسایی افکار منفی از موارد مهمی است که باید آحاد مردم از آن مطلع و آگاه باشند تا در برابر آن‌ها راه مقابله را داشته باشند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!