بهرمندی یک هزار و ۲۸۹ بیمارآلوده به ویروس اچ آی وی ازخدمات رایگان سلامت

ارسال شده در ۶ اسفند ۱۴۰۱

ارائه کلیه خدمات مشاوره، آزمایش، مراقبت ودرمان برای افراد مبتلا به عفونت اچ آی وی در مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری استان هرمزگان بصورت کاملا رایگان و محرمانه می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه ارائه کلیه خدمات به مبتلایان با عفونت اچ آی وی برای اطرافیان آنها نیزرایگان است بیان کرد: افرادی که رفتار پرخطر جنسی داشته اند یا در معرض خطر بودند می توانند به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری استان بصورت حضوری مراجعه کنند و خدمات رایگان و محرمانه دریافت نمایند، همچنین کارکنان این مراکز بصورت تلفنی پاسخگوی سوالات احتمالی می باشند.

دکترعبدالجبار ذاکری گفت: در استان هرمزگان تعداد یک هزار و ۲۸۹ بیمارآلوده به ویروس اچ آی وی تا کنون شناسایی شده است که بیماران شناسایی شده در مراکز مشاوره بیمارهای رفتاری دارای پرونده می باشند.

وی اعلام کرد: از کل موارد ابتلا ثبت شده  ۷۴ درصد مردان و ۲۶ درصد را زنان را تشکیل می دهند که ۷۲ درصد ازکل موارد شناخته شده در زمان تشخیص درگروه سنی ۲۰ سال تا ۴۵ سال بودند.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان با اشاره به اینکه از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای پیشگیری و کنترل، مراقبت ودرمان اچ آی وی راه اندازی مراکز و پایگاه های مشاوره بیماریهای رفتاری و مرکز مشاوره سلامت زنان آسیب پذیر می باشد گفت: این مراکز در شهرستانهای بندرعباس، میناب، رودان، قشم و کیش فعال می باشد .

دکترذاکری خاطر نشان کرد: این بیماری در صورت شناسایی زود هنگام و درمان به موقع قابل کنترل می باشد که با مصرف منظم و مستمرداروها تعداد ویروس درخون کاهش یافته و احتمال انتقال به افراد دیگر کاهش می یابد.

گفتنی است شماره های مراکز مشاوره بیماریهای تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به شرح ذیل میباشد.

شهرستان بندرعباس : ۰۷۶۳۳۳۵۴۳۰۸

شهرستان میناب : ۰۷۶۴۲۲۲۳۴۹۰

شهرستان رودان : ۰۷۶۴۲۸۸۲۱۸۸

جزیره قشم : ۰۷۶۳۵۲۴۲۸۴۳

جزیره کیش : ۰۷۶۴۴۴۳۲۶۲۴

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!