سالاد لبو

ارسال شده در ۸ بهمن ۱۴۰۱

سالاد لبو یکی از سالادهای بسیار خوشمز، گیاهی و مناسب برای افراد گیاهخوار است. معمولاً زمان تهیه این سالاد در فصل پاییز و زمستان است که امکان تهیه لبوی تازه فراهم باشد. وجود لبو در کنار پیاز، سیر و دیگر سبزیجات در این سالاد علاوه بر طعم خاص باعث افزایش خواصی همچون آنتی اکسیدان خواهد شد که برای افزایش ایمنی بدن بسیار توصیه می‌گردد. بر خلاف کالری کمی که در لبو وجود دارد انرژی آن بسیار بالاست و معمولاً آن را بعنوان یک وعده غذایی کامل و یا میان وعده میل می‌کنند. تهیه این سالاد بسیار ساده بوده و نیاز به زمان زیادی جهت تهیه ندارد. میتوانید از مواد مختلف در ترکیب استفاده کرد و سالادهای جدیدتری تهیه کنید. در ادامه روش تهیه این سالاد مقوی و خوش طعم را مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم

۱. لبوی پخته شده: ۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم

۲. سیر رنده شده: ۲ حبه

۳. شوید: ۲ قاشق غذاخوری

۴. پیاز قرمز: ۱ عدد

۵. جعفری: ۲ قاشق غذاخوری

۶. ماست: یک دوم لیوان

۷. روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

۸. سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

۹. نصف لیمو ترش

۱۰. سرکه بالزامیک: ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری

۱۱. عسل: یک دوم قاشق چایخوری

۱۲. نعنا خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

۱۳. نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

سالاد لبو بسیار متنوع است و در هر مدل مواد گوناگونی استفاده شده است. سالاد لبو مرغ، انار، چینی و بسیاری از موارد دیگر که هم اکنون نیز موجود است. در این بخش آموزش سالاد لبو به سبک مراکشی قرار داده شده و مزیت این سالاد عدم وجود سس و استفاده از طعم دهنده‌های سالم برای آن است. در ادامه با دستور تهیه این سالاد جذاب و سالم بسشتر آشنا خواهید شد.

مواد لازم سالاد مراکشی:

لبو: ۵ عدد

پیاز قرمز: ۱ عدد

برگ گشنیز تازه: یک چهارم فنجان

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

آب پرتقال تازه: یک چهارم فنجان

زیره: ۲ قاشق چایخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

برگ نعنا تازه: یک چهارم فنجان

طرز تهیه

در ابتدا لبوها را بخوبی شسته و سپس همراه با آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا بخوبی پخته شود. در یک کاسه بزرگ لبوهای خرد شده، برگ نعنا، گشنیز تازه، پیاز خرد شده حلقه‌ای را ترکیب کنید.

برای تهیه سس سالاد در یک کاسه آب پرتقال، روغن زیتون، زیره و نمک را با یکدیگر مخلوط نمایید و سپس به سالاد آماده شده اضافه نمایید. تمامی مواد را بخوبی مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود.

سالاد لبو با مرغ

برای تهیه یک سالاد لبو مجلسی میتوانید مرغ را به ترکیب سالاد اضافه نمایید و از طعم و رنگ آن لذت ببرید.

مواد لازم برای سالاد لبو با مرغ:

لبو: ۳ عدد

سیب زمینی: ۲ عدد

تخم مرغ: ۴ عدد

گردو: ۱ پیمانه

نمک، فلفل: به میزان لازم

روغن زیتون: به میزان لازم

سس مایونز: به میزان لازم

دستور تهیه سالاد لبو با مرغ:

برای تهیه این سالاد خوش طعم لازم است در ابتدا لبو، سیب زمینی و سینه مرغ بصورت مجزا پخته شود. پس از پخت کامل هریک زمان دهید تا بخوبی خنک شود. حال می‌توانید بصورت مجزا سیب زمینی، لبو و مرغ را بصورت نگینی خرد نمایید. در صورت دلخواه در این مرحله مقداری دانه انار نیز می‌توانید به سالاد اضافه کنید تا طعم ترش خوبی به سالاد شما بدهد.

حال نمک، فلفل و گردوهای خرد شده را به همراه روغن زیتون و آبلیمو به سالاد اضافه کرده و بخوبی ترکیب کنید. در آخر نیز سس مایونز را اضافه نمایید و مجدداً تمامی مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

نکات لازم زمان تهیه سالاد لبو:

حتماً زمان دهید تا لبوها بخوبی پخته شود و در زمان پخت آن عجله نکنید.

بهتر است زمان پخت فقط ریشه آن‌ها را برش بزنید تا در طول پخت رنگ آن خارج نشود.

برای تهیه این سالاد میتوانید از انواع سبزیجات از جمله هویج، سیب زمینی، ذرت، کلم قرمز، نخود فرنگی استفاده کنید.

خواص لبو:

سلامت قلب و تنظیم فشار خون: لبو بدلیل اینکه سرشار از نیترات است در درمان و پیشگیری بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثر است.

بهبود گوارش: لبو سرشار از فیبر است و همین عامل در سلامت گوارش و جلوگیری از یبوست بسیار موثر است.

کمک به تنظیم وزن: آب لبو کالری بسیار پایینی دارد و در عین حال سرشار از انرژی است و همین عامل در تنظیم وزن بسیار موثر خواهد بود. تقویت کبد: وجود بتائین در لبو مانع از تجمع چربی در کبد می‌شود و کبد را در برابر سموم محافظت میکند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!