کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده در جزیره قشم تشکیل شد

ارسال شده در ۱ بهمن ۱۴۰۱

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت : بیماریهای واگیر مخزن انسانی دارد و همواره یکی از تهدید کننده های اصلی سلامت انسان است .

 دکتر جابر زرنگ افزود : کشورهای همسایه با شرایط خاص همه گیری سرخک ، مالاریا، سل و سایر بیماریهای واگیر دست به گریبان هستند که اصل کارکمپین واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک در جمعیت پناهندگان و مهاجرین غیر ایرانی شناسایی و پیشگیری به موقع از بیماریهای واگیر است.

دکتر زرنگ با اشاره به جمعیت اتباع در تمامی نقاط شهرستان اظهار کرد: کلیه ارگانهای دولتی و خصوصی که کارگران اتباع شاغل دارند نیاز است اسامی انان را به منظور بیماریابی و واکسیناسیون کودکانشان با شبکه بهداشت اعلام نمایند .

وی بیان کرد : حدود بیست هزار نفر  از جمعیت مهاجر غیر ایرانی ثبت سامانه سیب بوده و خدمات بهداشتی دریافت میکنند از این تعداد نزدیک به ۹ هزار نفر در مرحله اول طرح واکسن دریافت خواهند کرد.

کارگروه تخصصی اجتماعی،فرهنگی، زنان و خانواده در سالن فرمانداری با حضور مهندس دهقان معاون فرماندار ، دکتر زرنگ معاون بهداشتی شبکه ، سایر روسا و معاونین ادارات تشکیل و در خصوص تسهیل در ارجاع اتباع به منظور پوشش کامل طرح کمپین واکسیناسیون فلج اطفال،سرخک و کووید ۱۹ در جمعیت مهاجرین غیر  ایرانی گفتگو  و تبادل نظر شد .

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!