مشکل صدور مجوز مشاغل خانگی از طریق درگاه ملی رفع شد

ارسال شده در ۱ بهمن ۱۴۰۱

رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: از امشب امکان ثبت درخواست مجوز مشاغل خانگی مرتبط با سازمان غذا و دارو در درگاه ملی مجوزها فراهم می‌شود.

«سید امیر سیاح»، رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: سه نقص بزرگ در درگاه ملی مجوزها  وجود دارد. نخستین ایراد این درگاه عدم امکان تمدید توسعه و ابطال مجوز های قبلی است که از امروز این آپشن به درگاه ملی مجوزها اضافه می‌شود. این روند تا پیش از این به صورت دستی و نامه نگاری با دستگاه های اجرایی انجام می شد.

وي گفت:  ایراد دیگر درگاه ملی مجوزها عدم اتصال استعلام ها به این درگاه است. در حال حاضر سخت ترین مجوز ها مربوط به درخواست های کسب و کاری است که نیاز به استعلام دارند این مشکل نیز امروز برطرف شده و درخواست استعلام به درگاه ملی مجوزها متصل می‌شود.

سیاح ادامه داد: ایراد سوم درگاه ملی مجوزها عدم اتصال همه دستگاه ها به این سامانه است و برخی دستگاه ها قانون را در این زمینه رعایت نمی کنند.

رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار با تاکید بر اینکه صدور ثبت محور در درگاه ملی مجوزها ۴۸ساعت است یادآور شد:از امروز  متقاضی راه اندازی کسب و کار که از درگاه ملی مجوزها درخواست صدور مجوز می کند باید کد پستی او نیز تایید شده و این تایید ۴۸ ساعت طول می کشد.

او گفت: سازمان غذا و دارو در یک سال اخیر در صدور مجوز مشاغل خانگی اختلال ایجاد می‌کرد که از امشب مردم می توانند مجوز مشاغل خانگی مرتبط با سازمان غذا و دارو را نیز از درگاه ملی مجوزها درخواست کنند.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد تاکید کرد: دو هزار مجوز جدید مربوط به اصناف و اتاق اصناف طی روزهای آتی به درگاه ملی مجوزها متصل و از طریق این سامانه صادر می شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!