ضرورت توجه جدی به تفاوت‌های آنفلوانزا و کرونا از سوی مردم/ شمار بیماران بستری با تست مثبت کرونا انگشت شمار است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

ارسال شده در ۱ بهمن ۱۴۰۱، توسط ایرنا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تعداد اگشت‌شمار موارد بستری کرونا در این استان، گفت: یکی از نشانه‌های سویه جدید کرونا آبریزش بینی همراه با گلو درد شدید است که مردم باید در صورت داشتن این علائم حتماً برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

«دکتر فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آبریزش بینی و گلودرد شدید ممکن است همراه با تب یا بدون تب باشد. وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به تفاوت‌های آنفلوانزا و سویه جدید کرونا از سوی مردم اضافه کرد: آنفلوانزا معمولاً با تب شدید و کاملا حاد شروع می‌شود اما سویه جدید کرونا شروع آرام و تدریجی داشته و همراه با گلو درد و در بعضی موارد علائم تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس است.

نوروزیان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش و پس از ابتلا بیان کرد: ممکن است برخی از مردم به دلیل ایمنی بالا، با علائم تخفیف یافته به کرونا مبتلا شوند اما همین افراد باعث سرایت بیماری با شرایط سخت و قوی به دیگران می شوند که برای جلوگیری از این وضعیت لازم است علاوه بر رعایت کامل پروتکل ها، حداقل به مدت سه روز خود را قرنطینه کرده و از رفتن به محل کار یا مدرسه خودداری کنند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، شست و شو و ضدعفونی مداوم دست‌ها، قرنطینه افراد دارای علامت بیماری و همچنین اقدام به موقع برای انجام تست کرونا و درمان‌های پس از آن را موجب محافظت جامعه و پایین ماندن تعداد مبتلایان دانست.

به گفته نوروزیان در حال حاضر تعداد بیماران بستری با تست مثبت کرونا معدود و انگشت شمار است. وی بیان کرد: روند مراجعه بیماران سرپایی افزایشی نیست و تعداد تشخیص موارد مثبت سرپایی نیز افزایش محسوسی نداشته که این موضوع نشان می دهد مراجعه افراد برای تست کرونا کمتر شده و با وجود داشتن علائم بیماری فرض را بر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می گذارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: هم اکنون کیت و تجهیزات تشخیص سویه جدید کرونا در استان وجود دارد و مردم در بندرعباس می توانند به مرکز جامع سلامت در شهرک توحید مراجعه کنند. وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، به زودی یک مرکز دیگر تشخیص و تست و درمان کرونا در بندرعباس فعال خواهد شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!