سهم بیش از ۶۴ درصدی دختران هرمزگانی در کنکور سراسری

نماینده سازمان سنجش در هرمزگان:

ارسال شده در ۱ بهمن ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در هرمزگان گفت: مجموعا ۶۴ و هشت دهم درصد داوطلبان کنکور امسال را بانوان و ۳۵ و ۲ دهم درصد را آقایان تشکیل می‌دهند و رقابت سراسری ورود به دانشگاه‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در ۱۳ شهرستان این استان برگزار می‌شود.

مصطفی ظهیری‌نیا با اشاره به اینکه سال جاری ۱۹ هزار و ۴۸۹ نفر داوطلب کنکور در هرمزگان داریم، اظهار کرد: هفت هزار و ۴۹۷ نفر از داطلبان در رشته تجربی، یکهزار و پنج نفر در رشته زبان‌های خارجه، هفت هزار و ۵۱۰ نفر در رشته انسانی و ۶۹۹ نفر در رشته هنر به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: درحالی که ۴۰ درصد نسبت جمعیتی در رشته ریاضی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند در سایر رشته‌ها درصد آنان از آقایان بیشتر است.

براساس اطلاعات منتشره سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای نخستین بار، در ۲ نوبت و فقط برای دروس اختصاصی و به صورت کاملا مجزا برگزار می شود که نوبت نخست در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و نوبت دوم در روزهای ۱۴و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

برای هر ۲ آزمون ورودی، فقط یک پذیرش برای ورودی مهرماه ۱۴۰۲ در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود که نتیجه هر نوبت آزمون حداکثر ۲ سال اعتبار دارد.

هر داوطلب مختار به شرکت در یک نوبت و یا در ۲ نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ( دی ماه و تیر ماه) است و در صورتی که گروه آزمایشی داوطلب در هر ۲ نوبت یکی باشد سازمان سنجش آموزش کشور، آزمونی را که داوطلب در آن نمره بالاتری کسب کرده لحاظ می کند.

اما اگر داوطلب در ۲ گروه آزمایشی متفاوت آزمون داده باشد نمره کل نهایی مربوط به گروه آزمایشی که داوطلب قصد انتخاب رشته دارد ملاک عمل قرار می گیرد ( نمره کل نهایی داوطلب، متشکل از نمره کسب شده در آزمون با اعمال سوابق تحصیلی است)

داوطلبان می‌توانند در یکی از سه گروه اصلی ( علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) مختلف در ۲ نوبت آزمون (دی ماه و تیرماه) شرکت کنند ولی در صورت تغییر گروه آزمایشی در نوبت دوم آزمون، باید گروه مورد نظر را برای پذیرش در دانشگاه ( در مرحله انتخاب رشته ) انتخاب کنند و امکان انتخاب رشته از هر دو گروه اصلی میسر نیست.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که سوابق تحصیلی کامل مربوط به گروه آزمایشی مورد نظر را نیز باید دارا باشند و درصورتی که در یک یا چند درس، سابقه تحصیلی لازم برای گروه آزمایشی درخواستی را نداشته باشند نمرات آن دروس صفر لحاظ می‌شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!