اجرای طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع، گام بلندی برای تأمین سلامت زنان ایرانی است

ارسال شده در ۱ بهمن ۱۴۰۱، توسط ایسنا

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس با اشاره به حضورش در مراسم افتتاحیه اجرای طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در منطقه کم برخوردار بندر جاسک استان هرمزگان، گفت: امیدواریم اجرای طرح مذکور که گام بلندی برای تامین سلامت بانوان ایرانی است به نحو احسن در کشور به ویژه مناطق محروم عملیاتی و اجرایی شود تا نجات بخش و امیدبخش حیات بانوان باشد.

دکتر زهرا شیخی از اجرای طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در منطقه کم برخوردار بندر جاسک استان هرمزگان به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این طرح با حضور اینجانب و مسئولان مربوطه یکشنبه ۲۵ دی ماه برگزار شد و تا دوم بهمن ماه ادامه دارد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس تأکید کرد: در این طرح، بانوان منطقه جاسک از لحاظ ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های پستان و همچنین ویروس پاپیلومای انسانی غربالگری می‌شوند و تیمی از زبده‌ترین و مجرب‌ترین متخصصان با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی موجود در کشور که به جاسک منتقل شده در این غربالگری مشارکت دارند.

دکتر شیخی یادآور شد: در تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوبه ای مبنی بر تشکیل شبکه ملی پیشگیری از سرطان های شایع در میان بانوان توسط پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی داشتیم که در راستای وظایف نظارتی به طور مداوم روند اجرای آن را پیگیری می کنیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد، نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم افزود: امیدواریم اجرای طرح مذکور که گام بلندی برای تامین سلامت بانوان ایرانی است به نحو احسن در کشور به ویژه مناطق محروم عملیاتی و اجرایی شود تا نجات بخش و امیدبخش حیات بانوان باشد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!