عضویت ۱۰۰ بانوی فعال در شرکت تعاونی روستایی زنان جزیره هنگام

ارسال شده در ۱ بهمن ۱۴۰۱، توسط ایسنا

مدیر تعاون روستایی هرمزگان از فعالیت ۱۰۰ بانوی فعال در شرکت تعاونی زنان ساحل نشین جزیره هنگام خبر داد.

عیسی برخورداری اظهار کرد: شرکت تعاونی زنان ساحل نشین جزیره هنگام در سال ۱۳۸۹ توسط بانوان کارآفرین اهل جزیره هنگام با عضویت اولیه ۶۰ نفر از بانوان توانمند در رشته های صنایع دریایی و صنایع دستی شامل خوس بافی،گلابتون دوزی، ساخت برقع و… تاسیس شد.

وی هدف از تشکیل این شرکت تعاونی، توانمندسازی و ارتقاء سطح مهارت های کیفی بانوان، خودکفایی و اشتغال پایدار آنان دانست که منجر به توسعه مشاغل خانگی نیز می شود.

برخورداری پور افزود: نوع فعالیت شرکت تعاونی زنان ساحل نشین جزیره هنگام به سه دسته عمده اعم از «خدماتی، تولیدی و توزیعی» تقسیم می شود.

“اعظم زحمتکش هنگامی” مدیرعامل شرکت تعاونی زنان ساحل نشین جزیره هنگام اظهار کرد: شرکت تعاونی زنان ساحل نشین با عضویت ۶۰ نفر از بانوان جزیره هنگام در رشته های صنایع دریایی و صنایع دستی شامل خوس بافی، ساخت برقع، گلابتون دوزی و…. آغاز به کارکرد.

وی بیان کرد: هم اکنون تعداد بانوان فعال عضو شرکت تعاونی زنان ساحل نشین جزیره هنگام به ۱۰۰ نفر رسیده است.

زحمتکش هنگامی خاطرنشان کرد: تزئین جعبه های دستمال کاغذی و تزئین شانه با صدف، ساخت زیورآلات نظیر دستبند،گردنبند با حلزون دریایی و در نهایت تزئین قاب عکس با صدف از جمله هنرهایی است که با دستان بانوان توانمند جزیره هنگام ساخته و به بازار عرضه می شود.

وی با بیان اینکه بانوان کارآفرین جزیره هنگام مایه مباهات در عرصه تولید هستند، تصریح کرد: جای بسی مسرت و افتخار است که بانوان هنرمند جزیره هنگام در جشنواره کیش «رشته ماهیگیری و صنایع دستی» مقام اول را کسب کردند.

این بانوی کارآفرین عنوان کرد: برای ارتقاء سطح فعالیت شرکت تعاونی از بانک تسهیلات دریافت نکردیم اما توانستیم از طریق فروش محصولات صنایع دستی، دریایی، فروش غذاهای سنتی و…. تحول شگرفی را در راستای دستیابی به اهداف مان ایجاد کنیم.

 مدیرعامل شرکت تعاونی زنان ساحل نشین جزیره هنگام گفت: تاکنون در راستای معرفی صنایع دستی و دریایی جزیره هنگام و همچنین فراهم کردن بستر مناسب به منظور ارائه محصولات متنوع در نمایشگاه های متعددی شرکت کردیم و میزان استقبال مردم از نمایشگاه چشمگیر بود.

زحمتکش با اشاره به اینکه محصولات صنایع دستی و دریایی و همچنین غذاهای دریایی و غیردریایی در بازارچه سنتی جزیره هنگام به فروش می رسد، اضافه کرد: رشد و توسعه فردی بانوان، رشد خانواده و در نهایت رشد جامعه را در همه ابعاد به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنان ساحل نشین جزیره هنگام خاطرنشان کرد: تاسیس شرکت تعاونی باعث شد تا بانوان فعال جزیره هنگام با بهره گیری از شیوه های متنوع بسته بندی محصولات شان را به صورت عمده به فروش برسانند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!