توسعه روستاهای هرمزگان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری محقق می‌شود

ارسال شده در ۲۴ دی ۱۴۰۱

نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و نرگس غلام پور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با محوریت توسعه صنایع‌دستی و گردشگری در مناطق روستایی برگزار شد.

 محمد محسنی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر روستاها در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی گفت: کمک به توسعه روستاها و ماندگاری جمعیت در روستاها با بهره‌مندی از ظرفیت‌های صنایع‌دستی و گردشگری محقق می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: در این راستا برنامه‌هایی از سوی این اداره‌کل بر پایه اشتغال و اقتصاد روستایی و باهدف توانمندسازی جامعه محلی و روستایی در دستور کار قرار دارد. 

 او با اشاره به اینکه ثبت روستاهای شاخص در حوزه صنایع‌دستی از برنامه‌های این اداره‌کل است، افزود: ظرفیت‌ روستاهای استان هرمزگان به‌دقت بررسی می‌شود و روستاهایی که قابلیت صنایع‌دستی و گردشگری دارند، معرفی می‌شوند.

 محسنی افزود: ثبت روستاهای ملی در پایدارسازی جمعیت روستاها و اشتغال‌زایی روستایی کمک مؤثری می‌کند.

 مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: این اداره‌کل آمادگی کامل خود برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک به‌منظور تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زا» در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری با اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری دارد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!