خزعلی: بیمارستان‌ها موظف به پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری هستند

در نشست پاسخگویی به تماس‌های مردمی؛

ارسال شده در ۲۴ دی ۱۴۰۱، توسط ایرنا

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، تأمین هزینه‌های درمان ناباروری را اولویت دولت در طرح جوانی جمعیت دانست و تأکید کرد: بیمارستان‌ها موظف به پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری هستند و مجوز بیمارستان‌های خصوصی در صورت تخلف باطل می‌شود.

دهمین نشست پاسخگویی تلفنی معاونان رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران ارشد دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی، بعدازظهر روز سه‌شنبه (۲۰ دی) با حضور «انسیه خزعلی» در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.

تغییر ساعت کاری بانوان

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به تماس یکی از شهروندان درباره کاهش ساعات کار بانوان متأهل گفت: برنامه تغییر ساعت کاری در دولت مطرح و در حال بررسی است؛ دورکاری بانوان هم مورد پیگیری است که در صورت امکان برای مثال بانوان بتوانند بعدازظهر در منزل حضور داشته باشند.

خزعلی افزود: تلاش ما بر این است که تا حد امکان و حداقل به‌صورت آزمایشی در چند استان موضوع دورکاری دوره کرونا را ادامه دهیم که منوط به همکاری مدیران بخش‌های مختلف در استان‌هاست.

وی با تأکید بر این‌که باید فرهنگ دورکاری بانوان در کشور ایجاد شود، تصریح کرد: این دورکاری می‌تواند تیغ دولبه بوده و موجب کاهش حضور بانوان در مشاغل مختلف هم بشود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به تماس شهروندی دیگر اعلام کرد: آموزش سبک زندگی ایرانی – اسلامی به دانش‌آموزان در کتب درسی و مدارس در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دارد.

خزعلی درباره مشکلات بازنشستگی پیش از موعد زنان هم توضیح داد: شرایط صندوق‌های بازنشستگی، چالش پیش‌ِ روی این موضوع است؛ با این‌ وجود در بررسی بودجه هم به این مهم تأکید کردیم ولی در عمل به دلیل شرایط ویژه بودجه و صندوق‌ها، چندان تمایلی به بازنشستگی پیش از موعد وجود ندارد.

طرح دولت برای پرداخت یارانه به پارچه چادری

وی در پاسخ به دغدغه‌های یکی از شهروندان درباره حجاب و پوشش در جامعه، گفت: طرحی را در دست داریم که چادر به‌عنوان کالای فرهنگی شناخته شده و به آن یارانه تعلق گیرد تا پوشش مناسب با قیمت مناسب در اختیار افراد قرار گیرد.

خزعلی خاطرنشان کرد: پشتیبانی از تولیدی‌های استاندارد در زمینه حجاب هم تا حد زیادی انجام شده و امیدوارم اثرات آن را به زودی در بازار ببینیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده متذکر شد: باید از یک‌سو نسبت به نسل جوان کار فرهنگی انجام داد و از سوی دیگر بر مسأله تولید لباس هم نظارت و حمایت داشت؛ این دو برنامه باید به موازات هم انجام شود و چند وزارتخانه و ارگان همکاری کنند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!