دستگاه‌ها در تحول حوزه صنایع‌دستی سهیم باشند

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده:

ارسال شده در ۲۴ دی ۱۴۰۱، توسط ایرنا

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، نوآوری در همه بخش‌های صنایع‌دستی را برای جهانی شدن ضروری دانست، گفت: همه دستگاه‌های مرتبط باید برای تحول و جهش فوق‌العاده در حوزه صنایع‌دستی سهیم باشند و نقش‌های مهم ایفا کنند.

انسیه خزعلی در نشست تعاملی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: حقیقتا جای شور و نشاط همچنین عزم و تعهد جدی برای اینکه بانوان بتوانند فعالیت کنند، هنرشان را نشان دهند و تحول‌آفرین باشند خالی بود.

وی با اشاره به کارهای مثبت انجام شده در وزارت میراث فرهنگی و تشکر از از معاون صنایع دستی این وزارتخانه، ابراز امیدواری کرد که همه دستگاه‌های مرتبط برای تحول و جهش فوق‌العاده در حوزه صنایع‌دستی سهیم باشند و نقشی مهم ایفا کنند.

باید خانه‌های مولدی داشته باشیم

خزعلی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نقش مهم زن در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در کنار وظایف خانه‌داری، ادامه داد: ما باید خانه‌های مولدی داشته باشیم که موجب انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر شوند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه صنایع‌دستی بانوان را تبدیل به هنرمندانی خلاق می‌کند، تصریح کرد: صنایع‌دستی موجب نشاط‌آوری همچنین ابداع، خلاقیت و سلامت جسمی می‌شود. تحرک جسمی موجب تامین سلامت زنان می‌شود همچنین به تولید و رشد اقتصادی کشور و احیای میراث‌فرهنگی و انتقال فرهنگ به نسل دیگر نقش بسزایی دارد.

خزعلی، نوآوری در همه بخش‌های صنایع‌دستی را برای جهانی شدن الزامی دانست و ادامه داد: اگر این حلقه‌ها به یکدیگر پیوسته شوند، جایگاه این میراث ارزشمند در سطح جهان گسترش پیدا می کند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!