کیش با ۱۱ مسابقه به استقبال پاسداشت مقام زن رفت

ارسال شده در ۱۷ دی ۱۴۰۱

رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این جزیره با ۱۱ مسابقات مختلف ویژه بانوان به استقبال از گرامیداشت روز زن و مادر رفته است.

عزیز اله فرضی پور اظهار کرد: مسابقات ویژه بانوان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن از ۱۰ دی آغاز و تا ۲۵ این ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این مسابقات در رشته های مختلف شامل والیبال، شنا، اسکواش، بدنسازی، فانکشنال، ورزش ادارات، کاراته، ژیمناستیک، بدمینتون، وزنه برداری و همایش ورزش (رشته های مختلف یک روزه) به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

فرضی پور ادامه داد: هم اکنون مسابقات والیبال با عنوان لیگ والیبال بانوان کیش با شرکت شش تیم در سالن خلیج فارس دهکده ورزشی المپیک آغاز شده و بقیه مسابقات نیز ۲۲ تا ۲۵ دی ماه برگزار می شود.

وی گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می شود.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌.

اکنون ۴۶ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی در آن فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!