نخستین رویداد دانش‌بنیان «زنان متخصص» برگزار می‌شود

ارسال شده در ۱۷ دی ۱۴۰۱، توسط ایرنا

نخستین رویداد دانش‌بنیان «زنان متخصص» با هدف معرفی و ارتقای توانمندی بانوان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ۲۲ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود.

این رویداد میزبان مسوولان کشوری ازجمله روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و زنان متخصص فعال در حوزه دانش‌بنیان است.

پس از برگزاری افتتاحیه رویداد و تجربه زیسته زنان موفق در پنل گفت و گو با مسوولان، سه کارگاه آموزشی به صورت همزمان برگزار می شود که در یکی از کارگاه‌ها سید محسن دهنوی رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی، در کارگاه دوم دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و در سومین کارگاه سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شنونده دغدغه ها و مطالبات شرکت کنندگان در رویداد هستند.

زیست‌فناوری، ژنتیک، مکاترونیک، دارو و گیاهان دارویی، صنایع فرهنگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجاری‌سازی، شرکت‌های خلاق و تحول آفرین از مهم‌ترین محورها و موضوعات رویداد دانش‌بنیان زنان متخصص است.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در این رویداد همچنین نمایشگاهی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزیده‌ای که با مدیریت عامل زنان فعالیت می کنند، برگزار می شود.

هیات بررسی و ارزیابی رویداد پس از بررسی رزومه و محصولات شرکت های دانش بنیان، از میان ۹۰۰ شرکتی که مدیریت عامل زنان دارد، ۱۵۰ شرکت را برای حضور در نمایشگاه بر می‌گزیند و این نمایشگاه با حضور نمایندگان این شرکت‌ها در معرض دید حاضران رویداد و میهمانان ویژه قرار خواهد گرفت.

به هر شرکت یک غرفه برای معرفی محصولات یا خدمات خود اعطا می شود.

هیات بررسی و ارزیابی رویداد پس از انتخاب سه زن توانمند از مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره شرکت‌ها فرصتی را در اختیار آنها برای معرفی و انتقال تجربیات کاری قرار می دهد. این بخش به طور زنده توسط این بانوان اجرا خواهد شد و پخش کلیپ‌هایی از گوشه‌های زندگی آنان، این رویداد را جذاب‌تر می کند.

در این بخش که غالب آن را سخنرانی روانشناس مدعو شکل می دهد درخصوص چگونگی تعادل بخشی در نقش های مختلف یک زن در جامعه امروزی «کارگاه آموزشی» برگزار می شود. قدرت شبکه سازی در محیط های اجتماعی بین زنان برای حمایت از یکدیگر و کاهش فشارها از درون مایه های این کارگاه آموزشی است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!