وزیر علوم: نبود درآمد حداقلی، دلیل اصلی ازدواج نکردن دانشجویان است

ارسال شده در ۱۷ دی ۱۴۰۱، توسط ایرنا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه، یکی از دلایل اصلی کاهش ازدواج های دانشجویی در کشور به خصوص در حوزه تحصیلات تکمیلی نداشتن درآمد حداقلی است، گفت: تمام دانشجویان دکترا در دنیا از حقوق برخوردارند و این مساله از نقش به سزایی در ازدواج برخوردار است.

به دنبال تصویب و ابلاغ سند ازدواج دانشگاهیان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ساختمان کوثر ریاست جمهوری عصر روز چهارشنبه میزبان نخستین جلسه رسمی ستاد ازدواج دانشگاهیان به ریاست مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها بود.

این جلسه با حضور وزرای علوم، بهداشت و ورزش، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شهردار تهران، رییس دانشگاه آزاد و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سایر اعضای حقوقی و حقیقی ستاد ازدواج دانشگاهیان تشکیل شد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه های کشور به اندازه کافی زمین برای ساخت خوابگاه های متاهلی دارند اما در بودجه و منابع مالی ساخت این خوابگاه ها با مشکل مواجه هستند.

وی تاکید کرد: باید برای ساخت خوابگاه های متاهلی در زمین های دانشگاه های کشور از خیرین یا بخش خصوصی حاضر به مشارکت اقتصادی، کمک گرفت.

زلفی گل همچنین تاکید کرد: می توان برای حداقل دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی و دکترا پروژه های نیازمحور تعریف کرد و از این طریق از آنها حمایت مالی کرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!