مربا پوست هندوانه خانگی ساده و مجلسی بدون جوش شیرین و آهک

ارسال شده در ۳ دی ۱۴۰۱

مربا پوست هندوانه یک مربای خاص با طعمی کاملا متفاوت و خوشمزه است که به راحتی قابل تهیه در منزل می باشد. شاید دور از ذهن باشد که بتوان با پوست هندوانه که قابل مصرف نیست یک مربای لذیذ و جذاب درست کرد، ولی باید گفت با پوست هنداونه می توان یک مربای دلچسب و بینظیر درست کرد و در وعده صبحانه یا عصرانه سرو نمود. پوست هندوانه سرشار از سیترولین، فیبر، انواع ویتامین ها، پتاسیم و زینک است و برای درمان فشار خون بالا، حفظ سلامت پروستات، کمک به دفع سنگ کلیه، درمان یبوست و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می باشد. با مصرف آب پوست هندوانه، خونرسانی به عضلات افزایش می یابد و سبب عضله سازی در ورزشکاران و نیز کاهش خستگی بعد از تمرین می شود.

 با ما همراه باشید.

مواد لازم پوست هندوانه نگینی خرد شده ۲ لیوان

آب ۲ لیوان

شکر ۱ لیوان

گلاب ۲ قاشق غذا خوری

آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری

عرق هل ۱ قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده به میزان لازم

همچنین بخوانید: طرز تهیه مربای انجیر سیاه

طرز تهیه مربا پوست هندوانه خانگی ساده و مجلسی

مرحله اول: خرد کردن پوست هندوانه

هندوانه را تمیز با آب بشویید و با یک دستمال آب آن را بگیرید، بعد هندوانه را چهار قاچ و قسمت قرمز هندوانه را جدا و خرد و استفاده کنید. قسمت قرمز و پوست سبز هندوانه را تا جایی که می توانید بردارید، تخته آشپزخانه را آماده کنید و پوست هندوانه را روی آن قرار دهید و پوست هندوانه را به صورت مکعبی نگینی خرد کنید.

مرحله دوم: درست کردن شهد مربا

شعله گاز را روشن کنید و روی متوسط قرار دهید، 1 لیوان شکر را به همراه 2 لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید، صبر کنید تا آب به جوش بیاید و هم بزنید تا شکر به خوبی در آب حل شود.

مرحله سوم: اضافه کردن زعفران و عرق هل

زمانی که آب به جوش آمد مقداری زعفران دم کرده و 1 قاشق غذا خوری عرق هل را داخل مربا بریزید و خوب مخلوط کنید. در ادامه پوست هندوانه خرد شده را هم به مواد اضافه کنید و اجازه دهید آب مجدد به جوش بیاید و بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم: پخت مربا پوست هندوانه

وقتی پوست هندوانه کاملا پخت 2 قاشق غذا خوری گلاب و 1 قاشق غذا خوری آبلیمو را به مربا اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه ای مربا روی حرارت بماند و بجوشد تا خوب قوام بیاید و پخته شود. بعد از پخت مربا اجازه دهید چند ساعتی در محیط آشپزخانه بماند و خنک شود، بعد مربا را داخل شیشه های خشک بریزید و در یخچال قرار دهید. مربا را کمی رقیق بردارید، چون مربا بعد از سرد شدن سفت و غلیظ می شود.

نکات کلیدی اگر پوست هندوانه را رنده درشت بزنید زود قوام می آید و نیاز به جوشاندن زیاد ندارد.

مربای پوست هندوانه بعد از پخت خوشرنگ می باشد، پس می توانید زعفران را حذف کنید.

به جای گلاب می توانید از چند عدد هل استفاده کنید.

مربا باید با حرارت ملایم پخته شود تا خوب قوام بیاید.

مربای پوست هندوانه تقریبا بعد از یک و نیم ساعت کاملا پخته و آماده می شود.

اگر پوست هندوانه را رنده درشت بزنید زود قوام می آید و نیاز به جوشاندن زیاد ندارد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!