بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور اضافه وزن دارند/ چاقی، اولین علت مرگ و میری که قابل پیشگیری است

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک:

ارسال شده در ۳ دی ۱۴۰۱

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور اضافه وزن دارند و چاقی اولین علت مرگ و میر قابل پیشگیری است که باید درمان شود.

«فولاد اقبالی»، دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک روز چهارشنبه گفت: چاقی بیماری مهمی است و فقط اختلال در زیبایی نیست، باعث بروز ۲۳ نوع سرطان از جمله مری، لوزالمعده، سینه و غیره است.

وی افزود: وقتی نمایه توده بدنی بالای ۳۵ در افراد باشد چاقی مفرط محسوب می‌شود و نیاز به جراحی متابولیک دارد در غیر اینصورت ۱۵ سال از عمر فرد مبتلا کاسته می شود.

اقبالی، افزایش ۵ برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و فشارخون بالا را از عوارض چاقی دانست و ادامه داد: چاقی بیماریی است که معضل مهم بهداشتی بوده و هزینه زیادی را بصورت تدریجی به سیستم بهداشت و درمان کشور وارد می کند.

وی اضافه کرد: جراحی چاقی باید توسط یک تیم شامل روانشناس، متخصص بیهوشی، تغذیه، متخصصان قلب و عروق، غدد و طب ورزشی انجام شود و آموزش های لازم را فلوشیب جراحی چاقی دیده باشند و مدرک آنها توسط انجمن جراحی چاقی تایید شده باشد.

اقبالی با اشاره به تبلیغات فریبنده در فضای مجاز توسط افراد فاقد صلاحیت پزشکی برای جراحی چاقی، گفت: افراد فریب این تبلیغات را نخورند، جراحی چاقی باید توسط یک تیم پزشکی مجرب انجام شود در غیر اینصورت اثرات سویی بر سلامت آنها دارد.

پنجمین همایش بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک از ۳۰ آذر تا دوم دی سال جاری در سالن همایش‌های رازی برگزار شد و ۲۱ کشور از جمله امریکا، اسپانیا و آلمان به صورت مجازی در این همایش حضور دارند و ۱۹۰ مقاله را سخنرانی می‌کنند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!