پیراشکی کرم دار خانگی

ارسال شده در ۵ آذر ۱۴۰۱

پیراشکی کرم دار یکی از پیراشکی های بسیار خوشمزه و هوس انگیز در سراسر دنیا برای اکثر مردم و انواع سلیقه ها است که شما می توانید آن را به عنوان یک میان وعده بسیار دلچسب و خوشمزه برای انواع دورهمی های دوستانه خود و یا به عنوان عصرانه و یا صبحانه ای لذیذ آن را تهیه کنید و در کنار چایی تازه دم ایرانی و یا انواع نوشیدنی های گرم دلچسب سرو و میل کنید. تهیه پیراشکی کرم دار در منزل نسبت به نمونه های آماده داخل بازار به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب تر و با کیفیت تر، هم طعم و مزه بسیار بهتر و هم کیفیت بالاتری خواهد داشت.

مواد لازم

آرد سفید قنادی ۲ لیوان دسته دار فرانسوی و ۲ قاشق سوپ خوری سر صاف

تخم مرغ ۲ عدد

کره ۷۰ گرم

نمک ۱ پنس

بیکینگ پودر یک سوم قاشق چای خوری

خمیر مایه ۲ قاشق چای خوری

شکر ۲ قاشق چای خوری و دو سوم لیوان

شیر ولرم سه چهارم لیوان

شیر سرد ۱ لیوان

نشاسته ذرت ۲ قاشق سوپ خوری سر صاف

وانیل یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه

مرحله اول: عمل آوردن خمیر مایه

ابتدا شیر ولرم را درون ظرفی بریزید و به آن خمیر مایه را به همراه ۲ قاشق چای خوری شکر اضافه کرده و آن ها را با یکدیگر هم بزنید و مخلوط کنید سپس روی درب ظرف را بپوشانید و ۱۰ دقیقه ای به آن ها در دمای محیط زمان دهید تا خمیر مایه شما به عمل بیاید و آماده شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد خشک

ظرف جداگانه ای را برداشته و درون آن 2 لیوان آرد قنادی را به همراه بیکینگ پودر و نمک بریزید و آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند و بعد ترکیب آن ها را با یکدیگر طی ۳ مرحله الک کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی تخم مرغ ها

ظرف دیگری را برداشته و درون آن تخم مرغ ها را بشکنید و زرده آن ها را از سفیده جدا کنید و سفیده ها را کنار بگذارید و زرده تخم مرغ ها را داخل ظرف بریزید سپس ۵۰ گرم از کره را نیز آب کنید و به همراه خمیر مایه ای که به عمل آماده آن ها را هم به زرده تخم مرغ ها اضافه کنید و ترکیب آن ها را با یکدیگر مقداری هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن مواد خشک به ترکیب تخم مرغ ها

در این مرحله مواد خشکی را که طی ۳ مرحله الک کرده بودید به ترکیب تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب آن ها را با یکدیگر هم بزنید و مخلوط کنید تا خمیر پیراشکی شما آماده شود. دقت داشته باشید که خمیر این پیراشکی چسبنده بوده و نیازی نیست مجدد برای گرفتن چسبندگی به آن آرد اضافه کنید ولی اگر احساس کردید که خیلی مواد چسبنده هستند می توانید در صورت نیاز ۱ الی ۲ قاشق غذا خوری مجدد آرد سفید به مواد اضافه کنید و آن ها را مخلوط کنید. پس از آماده شدن خمیر روی سطح کار مقداری آرد بپاشید و سپس خمیر را به مدت ۵ دقیقه با دست شروع به ورز دادن کنید و بعد آن را مجدد داخل ظرف قرار دهید و روی ظرف را به وسیله سلفونی بپوشانید و آن را به مدت ۱ ساعت داخل محیط آشپزخانه قرار دهید تا خمیر شما استراحت کند و آماده شود.

مرحله پنجم: باز کردن خمیر و قالب زدن آن

بعد از گذشت ۱ ساعت پف خمیر را مقداری با دست بگیرید و بعد روی سطح کار خود کیسه فریزری قرار دهید سپس خمیر را روی سطح کیسه قرار داده و مجدد روی خمیر هم کیسه فریزر دیگری قرار دهید و بعد خمیر را به ضخامت ۲ سانتی متر با وردنه باز و آن را مقداری پهن کنید و سپس قالب گردی را برداشته و مقداری آن را به آرد آغشته کنید سپس خمیر را با قالب گرد کاتر بزنید و بعد خمیر های قالب زده را مجدد روی پارچه نخی که مقداری روی آن آرد پاشیده شده قرار دهید و روی آن ها را با پارچه دیگری بپوشانید و دوباره به آن ها در دمای آشپزخانه نیم ساعتی استراحت دهید.

مرحله ششم: نحوه سرخ کردن پیراشکی ها

قابلمه ای را برداشته و داخل آن مقداری روغن بریزید به طوری که داخل قابلمه حوضچه روغنی آماده شود و بعد آن را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن مقداری گرم و آماده شود و بعد خمیر هایی که تهیه کرده بودید را برداشته و آن ها را به صورت دانه به دانه داخل قابلمه قرار دهید و سرخ کنید. دقت داشته باشید در حین سرخ کردن پیراشکی ها باید به طور مداوم روی آن روغن داغ بریزید تا روی تمامی پیراشکی ها به خوبی پف کنند. همچنین دقت داشته باشید که در حین سرخ کردن آن ها را به طور مداوم زیر و رو کنید تا دو طرف تمامی آن ها کاملاً سرخ و طلایی شوند.

مرحله هفتم: آماده سازی کرم پیراشکی

برای تهیه کرم این پیراشکی قابلمه جداگانه ای را برداشته و درون آن شیر سرد را به همراه دو سوم لیوان شکر و نشاسته ذرت و ۲ قاشق سوپ خوری آرد قنادی بریزید و سپس آن را روی حرارت ملایم گاز قرار داده و با همزن دستی شروع به هم زدن و مخلوط کردن مواد کنید تا غلیظ و آماده شوند و بعد آن را از روی حرارت برداشته و به آن ۲۰ گرم کره و وانیل نیز اضافه کنید و مجدد آن ها را با مواد ترکیب کنید و هم بزنید تا کرم پیراشکی شما آماده شود و بعد از سرد شدن پیراشکی ها داخل پیراشکی ها را با کرمی که تهیه کرده اید پر کنید و بعد از آن هم پیراشکی کرم دار و خوشمزه شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید. نوش جان

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!