نخستین هنرستان دخترانه بهیاری در بندرعباس راه اندازی شد

ارسال شده در ۵ آذر ۱۴۰۱

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در این خصوص، افزود: دانش آموزان می‌توانند از کلاس دهم وارد این هنرستان شوند و سه سال آموزش بهیاری فرا گیرند.

محمد قویدل ، با بیان اینکه این هنرستان با هزینه ده میلیارد ریال و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تجهیز و راه اندازی شده است، اظهار کرد: ابتدا دانش آموزان در آزمونی شرکت کردند و پس از دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی ۱۵ دانش آموز برای تحصیل در این رشته انتخاب شدند که البته برای سال‌های آینده ظرفیت پذیرش و شمار مراکز دارای این رشته افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروهای مورد نیاز بازار کار، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است، تصریح کرد:  هنرستان‌ها و رشته‌های هنرستانی با رویکرد تامین نیروی بازارکار و مشارکت بخش‌های مختلف و دستگاه‌های مرتبط است.

قویدل اضافه کرد: رشته بهیاری نیز از رشته‌هایی است که با مشارکت وزارت بهداشت راه اندازی شده و دانش آموزان پس از سه سال آموزش می‌توانند در مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به کار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با بیان اینکه این هنرستان زیر نظر آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی دوره سه ساله بهیاری را به دانش آموزان آموزش می‌دهد، عنوان کرد: این رشته آموزشی در هنرستان آیت الله رئیسی ناحیه یک بندرعباس راه اندازی شده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!