برای تقویت حافظه چه بخوریم؟

ارسال شده در ۵ آذر ۱۴۰۱، توسط ایسنا

اگر احساس فراموشی می‌کنید، ممکن است این مشکل ناشی از کمبود خواب یا دلایل دیگری همچون ژنتیک، سطح فعالیت بدنی و شیوه زندگی و عوامل محیطی باشد. با این حال، شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و باید این موضوع را مورد توجه قرار داد.

«شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و یک رژیم غذایی مناسب، جریان خون خوب در مغز را موجب می‌شود. بسیار شبیه آنچه می‌خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای کمک می کند تا مغز در دوران پیری شکل خود را حفظ کند و این نوع رژیم منجر به بهترشدن عملکرد شناختی، حافظه و هشیاری می‌شود.

با اضافه‌کردن این مواد غذایی به رژیم غذایی خود حافظه‌تان را تقویت کنید:

سبزیجات بخورید

این پیام را هرگز فراموش نکنید. سبزیجات کافی مصرف کنید به خصوص کرفس، کلم بروکلی، کلم، سبزیجات تیره که به بهبود حافظه کمک می‌کنند. در ساندویچ‌هایتان از کلم برگ یا بروکلی استفاده کنید. بروکلی تفت‌داده‌شده گزینه خوبی در کنار ناهار و شام است.

انواع توت‌ها و گیلاس شیرین مصرف کنید

توت‌ها به‌خصوص توت‌های رنگ تیره مانند تمشک، زغال اخته و گیلاس منبع غنی از آنتوسیانین‌ها و دیگر فلاونوئیدها هستند که می‌توانند عملکرد حافظه را افزایش دهند. شما می‌توانید از این میوه‌ها به عنوان یک میان‌وعده همراه با ترکیب غلات یا به صورت پخته در دسر به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان استفاده کنید. البته این مزایا در توت‌ها و گیلاس‌های تازه، یخ‌زده و خشک‌شده وجود دارد.

به میزان کافی اسیدهای چرب امگا ۳ دریافت کنید

امگا ۳ برای سلامت مغز ضروری است. اسیدهای چرب امگا ۳، به خصوص دکوزاهگزانوئیک اسید یا DHA ممکن است به بهبود حافظه در جوانان کمک کند. غذاهای دریایی، جلبک‌ها و ماهی‌های چرب از جمله ماهی قزل‌آلا، ماهی تن، ساردین‌ها و شاه‌ماهی از بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ هستند. مصرف هفته‌ای دو بار ماهی توصیه می‌شود. اگر نمی‌توانید ماهی را بخورید، با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا گزینه‌های دیگر غذایی و مکمل‌ها را برای شما در نظر بگیرد. شما می‌توانید اسیدهای چرب امگا ۳ را از روغن ماهی، جلبک دریایی و مکمل‌های جلبکی دریافت کنید.

گردو بخورید

اثرات مفید گردو برای قلب برای همه آشکار است. توجه داشته باشید که گردو باعث بهبود عملکرد شناختی مغز می‌شود. گردو به اندازه یک مشت به عنوان یک میان‌وعده برای رفع گرسنگی مناسب است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!