چند میان وعده پاییزی

ارسال شده در ۲۸ آبان ۱۴۰۱، توسط ایرنا

وعده عصرانه خیلی وقت است که از سبک زندگی خیلی از ما حذف شده است.این در حالی است که متخصصان تغذیه می گویند در این شب های بلند پاییزی مصرف یک میان وعده سالم و مقوی در وعده عصرانه می تواند اثرات شگفت انگیزی در کاهش وزن ،خواب منظم تر و وقت گذرانی با دوستان و اعضای خانواده داشته باشد.با مصرف عصرانه مصرف غذاهای چرب و سنگین در وعده شام کاهش می یابد.این وعده بهانه ای چند دقیقه ای برای گپ و گفت های دوستانه یا خانوادگی نیز هست.در ادامه طرز تهیه چند میان وعده پاییزی برای عصرانه را معرفی کردیم.

میان وعده ها با توجه به نوع انتخاب ما می توانند خوب و یا بد باشند. ما می توانیم در طول روز گرسنه بمانیم و تا وعده غذایی اصلی بعدی چیزی نخوریم و یا می توانیم میان وعده های سالم و مقوی انتخاب کنیم و ضمن حفظ سلامت مان از خوردن این وعده های غذایی لذت ببریم. در این مطلب با ما همراه شوید تا با چند میان وعده و عصرانه سالم و مقوی برای روزهای سرد سال آشنا شوید.

سیب و کره بادام زمینی

یکی از مقوی ترین میان وعده های پیشنهادی برای روزهای سرد سال، سیب و کره بادام زمینی است. به خصوص اگر شاغل هستید و تا دیروقت سرکار می مانید، به راحتی می توانید با خوردن این میان وعده انرژی از دست رفته خود را جبران کنید. با اینکه سیب به تنهایی یک گزینه سالم و سیرکننده است، اما ترکیب آن با کره بادام‌زمینی گزینه بهتری برای یک میان‌وعده است. تحقیقات نشان داده که افزودن کره بادام‌زمینی به رژیم غذایی، می‌تواند گرسنگی را کاهش داده و بدن را سالم نگه دارد. برای تهیه این میان وعده سالم و مقوی باید یک عدد سیب را خرد کرده و با دو قاشق بادام زمینی ترکیب کنید.

چیپس سبزیجات

دومین میان وعده پیشنهادی ما برای خانه یا محل کار، چیپس سبزیجات پخته یا کم آب است که یک میان وعده سالم و پایدار به شمار می آید. تهیه چیپس سبزیجات در خانه به شما این امکان را می دهد که موادی را که استفاده می کنید کنترل کنید.سیب زمینی شیرین، چغندر، هویج، کدو سبز یا تربچه را نازک برش دهید و مقدار کمی روغن زیتون روی آنها بمالید. سبزیجات را در توری و یا سینی فر چیده و با دمای ۲۲۵درجه سانتیگراد (۱۱۰درجه سانتیگراد) به مدت تقریباً ۲ ساعت بپزید.

سالاد تخم مرغ

سالاد تخم مرغ میان وعده و یا عصرانه لذیذ و سالمی است که می‌توانید به‌راحتی آن را آماده کنید. این سالاد از پنج ماده غذایی مختلف و سبزیجات معطر تهیه می‌شود و سس مایونز فقط به‌عنوان اشتهاآور در آن استفاده می‌شود و غذا را سنگین نمی‌کند.

برای تهیه این سالاد به ۲ عدد تخم مرغ بزرگ پخته و نگینی خردشده ، ۲ عدد هویج پخته و نگینی خردشده، یک عدد خیارشور خردشده، یک‌چهارم فنجان نخود فرنگی، ۲ قاشق غذاخوری جعفری  و شوید خردشده، یک قاشق غذاخوری سس مایونز و نمک و فلفل به مقدار لازم نیاز دارید. برای تهیه این سالاد کافی است تماد مواد را با هم ترکیب کنید و در یخچال بگذارید. سالاد شما آماده مصرف است. شما می توانید به جای سس از ماست نیز استفاده کنید.

رولت بوقلمون

بوقلمون یک غذای مغذی، خوشمزه و حاوی پروتئین نیست که منجر به حس سیری در افراد می‌شود و به عنوان یک عصرانه کم کالری بسیار مفید است. برای تهیه این رولت مقوی به ۴ برش سینه‌ بوقلمون پخته، ۴ قاشق چای‌خوری پنیر خامه‌ای و ۴ برش نواری خیار یا خیارشور نیاز دارید. برای لذت بردن از این عصرانه لذیذ کافی است برش‌های بوقلمون را داخل یک بشقاب بزرگ بچینید. روی هر بشقاب یک قاشق چایخوری پنیر خامه‌ای بمالید. با خیارشور و خیار رولت بوقلمون خود را تزیین کنید و سپس نوش جان فرمایید.

اسنک مرغ – همیشه محبوب

اسنک یک میان وعده مناسب و یا یک شام سبک با طرز تهیه آسان و سریع است؛ همچنین می توان آن را به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و آسان در دورهمی ها و مهمانی ها سرو کرد. مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ شامل فیله مرغ ۳۰۰ گرم،  قارچ ۲۰۰ گرم،  پیاز یک عدد، نان تست ۸ عدد، فلفل دلمه ای یک عدد،  پنیر پیتزا یا گودا و روغن مایع به میزان لازم است.

آماده سازی اسنک مرغ بسیار سریع و آسان است و برا این کار کافی است سینه یا فیله مرغ را به صورت نوارهای باریک برش بزنید. پیاز و فلفل دلمه را نگینی و ریز خرد کنید.  یک تابه را روی حرارت بگذارید و پیازهای خرد شده را در تابه بریزید تا خوب تفت بخورند.  وقتی پیاز سبک و نرم شد، نمک، فلفل و ادویه اسنک مرغ مانند آویشن را اضافه کرده و با هم خوب مخلوط کنید. سپس مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.  فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد تابه اضافه کنید. قارچ را به صورت حلقه ای برش بزنید و به مواد بیفزایید. در حدی تفت دهید که آب قارچ کشیده شود.

در صورتی که از دستگاه ساندویچ ساز استفاده می کنید، با کمی روغن سطح آن را چرب کنید. حالا نان تست را داخل ساندویچ ساز بگذارید . روی هر تکه نان را با یک قاشق غذاخوری سس کچاپ مرطوب کنید. یک ورقه پنیر روی نان بگذارید. یک تا دو قاشق غذاخوری از مخلوط مرغی که آماده کرده اید را در مرکز نان بگذارید و کمی پخش کنید. حالا روی مخلوط مرغ یک نان تست دیگر بگذارید و اسنک را در دستگاه ساندویچ ساز به مدت سه تا ۶ دقیقه قرار دهید.

اگر برای اسنک مرغ دستگاه ساندویچ ساز ندارید، تابه ای بزرگ را کمی چرب کنید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. اسنک را درون آن بگذارید و قابلمه کوچک را به همراه یک جسم سنگین روی اسنک بگذارید تا سرخ شده و بهم بچسبد. با این روش پنیر درون ساندویچ هم بهتر ذوب می شود. حالا اسنک را بچرخانید تا طرف دیگرش نیز سرخ شود. اگر نیاز بود دوباره تابه را چرب کنید تا اسنک خوب سرخ شود.

مافین تخم مرغ

تخم مرغ وقتی به حالت مافین و کیک تبدیل می شود، خوردنش بسیار لذت بخش تر می شود. این وعده سالم مقدار بسیار زیادی پروتئین، ویتامین و لبنیات دارد و می تواند یک وعده خیلی سالم و مقوی باشد. مواد اولیه مافین تخم مرغ شامل پنیر چدار، سوسیس، اسفناج، سفیده تخم مرغ، تخم مرغ، شیر کم چرب و نمک و فلفل است.

برای تهیه مافین باید به ازای هر یک تخم مرغ کامل، یک عدد سفیده تخم مرغ در ظرف بریزید و مقداری شیر کم چرب به آن اضافه کنید و سپس هم بزنید. نمک و فلفل را به مخلوط تان اضافه کنید. حالا اسفناج های خرد شده را ریخته و ترکیب حاصله را در داخل قالب های روغنی شده کیک یزدی بریزید و بعد روی هر کدوم به مقدار دلخواهتان پنیر چدار و سوسیس خرد شده بریزید. ۲۰ دقیقه زمان کافی است تا مافین ها خوب بپزند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!