آزادی زندانی مهریه در هرمزگان، به دلیل کهولت سن

ارسال شده در ۲۸ آبان ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: مردی ۶۱ ساله که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان بندرعباس به سر می‌برد، به دلیل کهولت سن و تحمل ۲ ماه حبس با کمک ستاد دیه و خیران آزاد شد.

احمد مرادی نژاد افزود: این مددجو از شهریورماه امسال به پرداخت ۱۲ مثقال طلای ۲۰ عیار و مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال وجه نقد به نرخ روز که در مجموع ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حق شاکیه بدهکار است، به علت ناتوانی در پرداخت مهریه راهی زندان شد.

وی بیان داشت: این زندانی ۶۱ ساله به نام (محمد.م) که حدود ۱۵ سال زندگی مشترک داشت و حتی به فکرش هم خطور نمی‌کرد روزی به دلیل پرداخت نشدن مهریه روانه زندان شود ولی متاسفانه در حبس به سر می‌برد.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اظهارداشت: این مددجو با پیگیری ستاد دیه، تعدیل قسط حکمش صادر و به پرداخت ۲ مثقال طلا به مبلغ ۱۵۷ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت محکوم شد که با توجه به ناتوانی جسمی و نداشتن تمکن مالی، با کمک خیران استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشت.

مرادی نژاد ادامه داد: ستاد مردمی دیه با دعوت از زوجه و با برگزاری نشست‌های صلح و سازش برای ادامه زندگی مشترک این زوج تلاش می‌کند و اگر موفق به این کار نشد نسبت به پرداخت حق و حقوق زوجه طبق قانون اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ زندانی غیرعمد با بدهی یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد ۲۷ نفر زندانی مهریه هستند.مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ زندانی غیرعمد با بدهی یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در زندان‌های استان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد ۲۷ نفر زندانی مهریه هستند.

از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ نیز تعداد ۹۴ مددجوی غیرعمد از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند که ۵۵ نفر از آن‌ها بدهی مهریه بوده‌اند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!