جوجه کباب مکزیکی تند ساده و لذیذ با سس خاص و ویژه

ارسال شده در ۲۱ آبان ۱۴۰۱

جوجه کباب مکزیکی یکی از انواع غذا های کبابی است که با مرغ تهیه شده و به دلیل طعم پر ادویه و تند و تیزی که دارد امروزه جزو غذاهای بسیار پر طرفدار در همه جای دنیا محسوب می شود که شما می توانید این غذای بسیار خوشمزه را هم به شکل با استخوان و هم بدون استخوان تهیه کنید. این جوجه کباب همان طور که از نامش پیداست اصل آن متعلق به کشور مکزیک است و کم کم و به مرور زمان به دلیل طعم متفاوت و مزه خوبی که دارد در سراسر دنیا شناخته شده است. جوجه کباب مکزیکی یکی از انواع غذاهای مجلسی نیز محسوب می شود و شما می توانید آن را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی برای اکثر مراسم ها و مجالس خود تهیه و آماده کنید.

مواد لازم

ران مرغ ۵۰۰ گرم

فلفل کاپی ۱ عدد

پیاز نصف ۱ عدد متوسط

سیر ۱ حبه

فلفل تند چیلی نصف ۱ عدد

لیمو ترش نصف ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ ق چایی خوری

فلفل پول بیبر ۱ ق چایی خوری

آویشن پرک نصف ق چایی خوری

تخم گشنیز نوک ق چایی خوری

پودر زیره نصف ق چایی خوری

نمک ۱ چایی خوری

روغن زیتون ۲ ق غذا خوری

کره ۲۰ گرم

طرز تهیه

ابتدا ران های مرغ را به خوبی با آب سرد بشویید و سپس آن ها را به وسیله چاقویی تیز به چند قسمت برش دهید به طوری که اندازه و ضخامت همه برش ها یکسان باشند. دقت داشته باشید که اگر یک برش ضخیم و یک برش دیگر نازک و یا اندازه یکی بزرگ و یکی کوچک باشد در این صورت همگی آن ها در کنار هم به خوبی پخته نمی شوند و ممکن است یکی بسوزد و یکی خام بماند. پس از آن که آن ها را به خوبی برش دادید روی تمامی برش ها را به وسیله چاقویی تیز چند برش نازک ایجاد کنید تا موقع مزه دار کردن مرغ ها آن ها مزه ها را به خوبی جذب خود کنند.

مخلوط کن و یا گوشکوب برقی را برداشته و سپس فلفل کاپی را با آب شسته و آن را به چند برش بزرگ تقسیم کنید و داخل ظرف مخصوص مخلوط کن خود بریزید و بعد از آن پیاز و سیر را نیز به خوبی با آب بشویید و پوست آن ها را بگیرید سپس نصف پیاز را هم برش دهید به همراه سیر به فلفل کاپی اضافه کنید و بعد فلفل چیلی تند را نیز به همراه رب گوجه و لیمو ترش تازه و روغن زیتون به مواد خود اضافه کرده و در آخر نیز برای مزه دار کردن مواد به آن ها ادویه های لازم برای تهیه این غذا مانند پول بیبر، نمک، آویشن پرک، پودر زیره را به همراه مقداری تخم گشنیز ابتدا با دست مقداری له کنید و بعد به تمامی مواد خود اضافه کنید و ترکیب همگی مواد را به وسیله مخلوط کن و یا بلندر به خوبی با یکدیگر میکس کنید تا مایه جوجه کباب مکزیکی خود را تهیه و آماده کنید. سپس برش های مرغ را داخل ظرفی بریزید و مایه جوجه را نیز به آن ها اضافه کنید و مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط و ترکیب کنید تا تمامی مواد به خوبی با یکدگیر ترکیب و مزه دار شوند و روی ظرف را به طور کامل به وسیله سلفونی بپوشانید و ظرف را برای مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تمامی جوجه ها به خوبی مزه دار و آماده شوند.

تمامی ران هایی که به خوبی مزه دار و آماده کرده بودید را برداشته و تمامی آن ها را به سیخ بکشید سپس ادامه مایه جوجه که در ظرف باقی مانده را داخل قابلمه ای کوچک قرار دهید و به آن کره را نیز اضافه کنید و آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا به خوبی کره درون مواد حل شود و بعد ذغال ها را داخل منقلی بریزید و آن ها را مقداری به نفت آغشته کنید سپس آن ها را به وسیله آتش روشن کنید و مدتی زمان دهید تا تمامی ذغال ها به خوبی سرخ و آماده شوند سپس تمامی سیخ ها را روی منقل قرار دهید و شروع به باد زدن سیخ ها کنید و زمان دهید تا به آرامی دو طرف همه سیخ ها سرخ و آماده شوند دقت داشته باشید در هنگام سرخ شدن مواد نیز طی چند مرحله از مایه جوجه ای که به همراه کره آماده کرده بودید نیز در حین پخت جوجه ها به وسیله برش آشپزی مقداری رومال کنید تا جوجه های شما به خوبی مزه و عطر خوبی بگیرند و آماده شوند و بعد از آن هم که به خوبی جوجه ها مغز پخت و آماده شدند آن ها را از روی حرارت برداشته و در ظرف مناسب قرار دهید و جوجه کباب مکزیکی شما آماده سرو است میل کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید. نوش جان

نکته :

در صورت تمایل به جای ران مرغ می توانید کتف و بال را نیز جایگزین آن کنید.

برای تهیه این جوجه از رب گوجه بیشتری نسبت به مقداری که گفته شده نباید استفاده کنید زیرا در غیر این صورت طعم آن به جوجه شما قالب می شود

علت استفاده از فلفل پول بیبر در این غذا رنگ قرمزی است که به مایه جوجه شما می دهد.

رومال کردن مایه جوجه در حین پخت هم از سوختن جوجه های شما مقداری جلوگیری می کند و هم باعث بیشترین جذب مایه توسط جوجه ها در همان هنگام می شود.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!