رویداد ملی مشارکت اجتماعی با حضور تشکل‌های جوانان برگزار می شود

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش:

ارسال شده در ۲۱ آبان ۱۴۰۱، توسط ایرنا

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان، وزارت ورزش و جوانان از برگزاری «رویداد هم‌افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی» (همنا) خبر داد و گفت: این طرح گامی مهم در آموزش و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور است.

مرتضی کامل نواب روز سه شنبه، افزود: با توجه به اهمیت آموزش و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان (که از جمله اهداف اصلی اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان است) رویداد هم افزایی مشارکت نهادمند اجتماعی (همنا) برنامه ریزی شده است.

وی تأکید کرد: این رویداد با تاکید بر 2 مولفه اصلی تاکید بر ارتقای کیفیت آموزش های عمومی تشکل های جوانان با انتخاب مدرسان در سطح ملی و گفت‌وگوی چهره به چهره مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان با فعالان و کنشگران جوان حوزه های اجتماعی و فرهنگی تعریف شده است.

مدیرکل مشارکت ها اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان گفت: به‌ منظور اجرایی شدن این برنامه، ابتدا نیازسنجی از استان ها انجام شد تا از این طریق بتوان اولویت های آموزشی سازمان های مرم نهاد جوانان را به تفکیک هر استان شناسایی و سپس این رویداد را به صورت 2 هفته یک بار در هر استان با حضور تمامی سمن های جوان و سایر تشکل های فعال در حوزه جوانان آن استان برگزار کنیم.

کامل نواب با بیان اینکه دستورالعمل رویداد همنا به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شده است، اضافه کرد: تاکید ما بر این است که در این رویداد علاوه بر سمن های جوانان سایر تشکل های مردم نهاد (صرف‌نظر از اینکه مجوز خود را از چه ارگانی دریافت کرده باشند) هم حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود رویداد همنا به‌عنوان‌ یکی از برنامه های اصلی حوزه جوانان در ستاد ساماندهی امور جوانان استان ها مطرح شود، افزود: این امر باعث می شود تا اعضای ستاد از اهمیت رویداد اطلاع پیدا کنند؛ همچنین می توان از ظرفیت ارگان های مرتبط با حوزه جوانان در راستای اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای هر چه بهتر برنامه استفاده کرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!