تلاش کردن برای رسیدن به هدف بدون ورزش معنایی ندارد

قهرمان ملی پوش هرمزگانی:

ارسال شده در ۱۲ شهریور ۱۴۰۱

قایقرانی جز پر مدال ترین رشته ورزشی در استان هرمزگان به حساب می آید و همیشه در مسابقات مختلف چه کشوری و چه آسیایی و جهانی جایگاه اول تا سوم را  به خودش اختصاص داده و استان هرمزگان چندین ملی پوش در این رشته ورزشی دارد.

قایقرانی رشته مهیج و هیجان انگیزی است  که در فضای باز و دریاچه انجام می‌شود و باید هر چهار فصل سال را به طور مداوم در سرما و گرما تمرینات را دنبال کرد.این رشته طی سال های اخیر پیشرفت زیادی در استان  داشته است،  هر چند شرایط برای بانوان سخت تر از آقایان  است ولی استعداد و توانایی بانوان قایقران مانعی  در پیشرفت  آن ها نداشته است.

کیانا کمال زاده یکی از قایقران موفق هرمزگان است.وی متولد سال ۷۹ است و فرزند دوم خانواده است‌.ورزش را از سن ۱۰ سالگی با ژیمناستیک و شنا شروع کرد  ولی به خاطر علاقه زیادش به ورزش های آبی و قایقرانی این رشته را  ادامه داد‌. رشته ای که کیانا کمال زاده در آن فعالیت می کند، کایاک است که با قایقی باریک و تعادلی به همراه پاروی دو کفه که مسابقات آن در مسافت های ۲۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متر برگزار می‌شود.

کیانا یک مدال طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان سال ۹۷  و  یک مدال برنز در مسابقات آسیایی در کشور چین و چندین مدال رنگارنگ مسابقات قهرمانی کشور به دست آورده است.  وی در میادین بین المللی به فینال b مسابقات جهانی رومانی و بلغارستان راه پیدا کرده است و  در حال حاضر عضو تیم صنایع هرمزگان در لیگ برتر است.حامیان اصلی کیانا در ورزش اول خانواده او هستند و  مربم و آرزو پاسلار همواره در قایقرانی و رشد او در این رشته ورزشی نقش اساسی داشته اند.کیانا کمال زاده اعتقاد دارد  که  رشته قایقرانی طی سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است.  هرچند شرایط این ورزش برای بانوان سخت تر از آقایان  است ولی استعداد و توانایی بانوان قایقران در استان هرمزگان مثال زدنی است.

قایقرانی همیشه الویت اول زندگی کیانا کمال زاده بوده  اما سعی کرده است که قایقرانی را در کنار درسش ادامه دهد تا ورزش  لطمه ای به درسش وارد نکند و در حال حاضر دانشجو رشته علوم ورزشی مقطع کارشناسی است.

این قهرمان قایقرانی هرمزگان بر این باور است که آرزو پاسلار بهترین مربی است که داشته است و در  مسیر قهرمانی بیشتر از هر کس دیگری به او کمک کرده است.کیانا کمال زاده از این که آرزو پاسلار به عنوان  رئیس هیات قایقرانی استان  انتخاب شده است بسیار خوشحال است ، چون ایشان را لایق ترین فرد برای ریاست  هیات می دادند و می تواند به قایقرانی استان کمک زیادی کنند. قهرمان استان،  تمام مدال های را  که کسب کرده است را  مدیون زحمات و انگیزه های ایشان می داند.کیانا کمال زاده بر این باور است که تحمل سخت ترین شرایط و  کنار آمدن با محدودیت‌ها و تلاش کردن برای رسیدن به هدف زندگی بدون ورزش معنایی ندارد.او می گوید: شیرین ترین خاطره لحظه کسب مدال طلای قهرمانی آسیا است.‌

قهرمان ملی پوش هرمزگانی برای رسیدن به آرزو هایش در ورزش در هفته هروز سه تا پنج وعده تمرین می کند و فقط یک روز و نیم استراحت در هفته دارد.وی  آسیب در ورزش را جزی از ورزش حرفه ای می داند  اما نباید این آسیب دیدگی باعث کناره گیری ورزشکار از ورزش شود.  کیانا کمال زاده،  اوقات فراغت خودش  را  به کتاب خواندن ،  دیدن  فیلم و گذراندن با خانواده و دوستان سپری می کند. آرزوی ورزشی کیانا کمال، راهیابی به مسابقات المپیک و هدف پیش روی  ایشان شرکت در مسابقات قهرمانی جهان چک و لهستان است.قایقرانی در زندگی ایشان  تاثیر زیادی داشته است و باعث شده برای به دست آوردن هدف هایش بجنگد  و بخش اصلی و الویت زندگی او قایقرانی است.‌کیانا کمال زاده در پایان از خانواده عزیزش و مربی خوبش که توی این مسیر سخت همیشه حامی او

بوده اند تشکر کرد و از مسئولین خواستار حمایت های ویژه ای نسبت به قهرمانان و مدال آوران استان شد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!