رونمایی از کتاب “به باران خواهم گفت” در بندرعباس

ارسال شده در ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، توسط ایسنا

 نخستین مجموعه شعر “حمیده همتی” در قالب کتابی با عنوان “به باران خواهم گفت” طی مراسمی در هتل هما بندرعباس رونمایی شد.

در این مراسم که ده‌ها نفر از علاقه‌مندان به حوزه شعر و کتاب‌خوانی، هنرمندان و ورزشکاران و … حضور داشتند، علاوه بر شعرخوانی مؤلف و چند تن از حاضران، آیین جشن امضا نیز در کنار آیین رونمایی اجرایی شد.

“به باران خواهم گفت” که توسط انتشارات “سمت روشن کلمه” انتشار یافته، مشتمل بر ۶۵ قطعه از حمیده همتی با مضامین عاشقانه – عارفانه است که در ۶۶ صفحه در دسترس علاقه‌مندان به حوزه شعر و کتاب قرار گرفته است. شعرهای استفاده شده در کتاب نخست حمیده همتی دارای لطافت، سادگی و صمیمیتی است که عنوان نهاده بر این کتاب نیز به خوبی معرفی این سه خصیصه است.

روایت شکل گرفته در شعرها، روایتی ساده از جریان زندگی است جریانی از زندگی که تلاش دارد «من» واقعی شاعر را روایت کند لذا از فضاهای ساختگی و تصنعی فاصله می‌گیرد و مخاطب با مرور شعرها غالباً چشم‌اندازهای آشنا را می‌بیند.

تغزل به عنوان غالب‌ترین وجه معنایی شعر در طول مجموعه حضوری پیوسته و برجسته دارد. تغزلی که با روایت‌های معنایی دیگر نیز هم‌جواری یافته تا مخاطب همواره حضورش را احساس کند.

همتی که اصالتاً شیرازی و یکی از مدیران حوزه بانکی در شهر بندرعباس و دانشجوی مقطع دکترا در رشته بانکداری است در آیین رونمایی از کتاب خود، ضمن توضیحاتی پیرامون اشعار آورده شده در مجموعه “به باران خواهم گفت”، اظهار کرد: تنها عشق به عالم هستی و موجودات و انسان‌ها و پدیده‌هاست که می‌تواند جهان ما را به سمت صلح و دوستی و توسعه واقعی پیش ببرد از این ‌رو است که من هر زمان که با سؤال مخاطبانم مبنی بر اینکه “آیا شما عاشق هستید؟” مواجه می‌شوم قاطعانه به آن‌ها می‌گویم بله من عاشق دنیای پیرامون خود هستم.

وی که نخستین مجموعه شعر خود را تقدیم به پدر و مادر خود کرده است، از تلاش‌های ناشر، جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و سایر افرادی که در این مسیر او را یاری رسانده‌اند قدردانی کرد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!