دختر بچه مغروق در ساحل بندر چارک چگونه نجات یافت؟

ارسال شده در ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 یکی از کارکنان پرسنل شناور ناجی ۳ بنادر غرب هرمزگان که با تمام وجود به ساحل بندرچارک دوید تا دختر بچه غرق شده را در دریا نجات دهد، احساسات خود در زمان حادثه را شرح داد.

ذکریا صفری در بیان جزییات نجات دختر بچه مغروق در ساحل بندر چارک افزود: حوالی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته ششم شهریور یک خانواده شش نفره با یک خودرو پارس سفید رنگ در پارک ساحلی بندرچارک درحال تفریح بودند که دختربچه ۱۲ ساله آنها به همراه دو بچه دیگر به کنار ساحل رفتند.

وی ادامه داد: سه بچه در کنار ساحل درحال شن بازی بودند و ناگهان یکی از آنها در غفلت دو همبازی خود وارد آب دریا می‌شود و به دلیل تلاطم امواج دریا غرق شده بود.این نیروی شناور ناجی ۳ بندر چارک که در کانکس مرکز جستجوی نجات خود نظاره‌گر ساحل و رفت و آمد خانواده‌های گردشگر بوده، گفت: با سروصدای کودکان متوجه حادثه شده و سریع خودم را به صحنه رساندم.

صفری گفت: در یک لحظه بچه‌ای رو غوطه ور شده روی آب دیدم بلافاصله دختربچه‌ای را بلافاصله از آب بیرون کشیده و به محل امنی از ساحل انتقال دادم و درحالی که کاملا بی‌حال بود، شروع به عملیات احیا (cpr) کردم و پس از تخلیه آب درون ریه اش با صدایی بسیار خفیف گفت “من مرده‌ام”.

وی که از پرسنل مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان بوده و ۱۳ سال در پهنه آبی استان هرمزگان به عنوان مدیر ماشین در شناورهای ناجی مشغول بکار است، اضافه کرد: دختربچه بعد از عملیات احیاء بلافاصله به مرکز بهداشت چارک منتقل و سپس برای انجام رسیدگی بیشتر دوباره به بیمارستان لنگه اعزام شد که خوشبختانه پس از اطمینان از سلامتی کامل این دختر ۱۲ ساله به آغوش خانواده‌اش برگشت.

این نیروی ناجی در بندرچارک در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن هشدار به خانواده‌هایی که با قصد تفریح و گردش وارد سواحل می‌شوند، توصیه کرد: با توجه به جذاب بودن سواحل برای کودکان و نوجوانان، اغلب آنها به دور از چشم بزرگتر ها وارد دریا می‌شوند و با توجه به عدم آشنایی به فنون شنا و بقا در دریا غرق و متاسفانه در برخی موارد موجب مرگ این دلبندان می‌شود.

صفری از تمامی ساحل نشینان، مسافران و گردشگران خواهشد کرد در سواحل مجاز با حضور ناجیان غریق به همراه تجهیزات نجات وارد ساحل شده و از شنا کردن به صورت تکی و دور از ساحل پرهیز نمایند.

گفتنی است؛ با توجه به ادامه دار بودن موج مرده در سواحل بر اثر وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، سواحل شرقی، مرکز و غرب استان دارای موج مرده می باشد.

غرب استان هرمزگان با طول بیش از ۶۰۰ کیلومتر دارای سواحل بکر و زیبا و جز مقاصد گردشگری سواحل جنوب هر ساله خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!