بیش از دو هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد قشم هستند

ارسال شده در ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قشم گفت: سه هزار و ۷۳۳ خانوار با جمعیت (هفت هزار و ۵۸۰ نفر) تحت پوشش این نهاد در این شهرستان قرار دارند که از این تعداد دو هزار و ۵۶۷ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

رضا تارک اظهار داشت:  ۴۰ درصد از این زنان در شهرهای قشم، درگهان، سوزا، لافت، رمکان و طبل ساکن هستند و ۶۰ درصد بقیه در روستاهای سطح جزیره سکونت دارند.

وی ادامه داد: ۶۳۵ نفر از این زنان مطلقه، هزار و ۶۲۳ زن خود سرپرست به علت فوت همسر، ۲ زن خود سرپرست به علت همسر زندانی، ۶۱ زن بد سرپرست و ۸۳ دختر خود سرپرست به علت فوت والدین در شهرستان زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قشم توضیح داد: دریافت مستمری ماهانه، کمک هزینه تحصیلی فرزندان دانش آموز و دانشجو، وام اشتغال، کاریابی، راهبری شغلی، بیمه، تامین جهیزیه، اجاره و ودیعه مسکن از جمله خدماتی است که کمیته امداد شهرستان قشم به زنان سرپرست خانوار ارایه می‌کند.

تارک با اشاره به اولویت زنان سرپرست خانوار برای دریافت خدمات کمیته امداد این شهرستان اضافه کرد: شناسایی و نیاز سنجی معیشتی، مسکن، اشتغال، فرهنگی به منظور توانمندسازی خانواده های متقاضی توسط مددکاران انجام می شود.

وی گفت: زنان سرپرست خانوار بعد از مراجعه و تشکیل پرونده تحت حمایت از مزایای، تامین مسکن، تسهیلات اشتغال، آموزش، خدمات فرهنگی، مشاوره، درمان، خدمات حقوقی و قضایی بهره مند می شوند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!