خروج همه شهرهای هرمزگان از رنگ بندی قرمز کرونا اعلام شد

ارسال شده در ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، توسط ایرنا

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: استان از حدود سه هفته قبل آخرین موج (پیک) کرونا را پشت سر گذاشته است و بر اساس آخرین بررسی انجام شده، انتظار می رود هیچ یک از شهرهای هرمزگان در رنگ بندی قرمز کرونا نباشند.

دکتر حسین فرشیدی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: همه آمارها از جمله میزان بستری و مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این وضعیت نتیجه هماهنگی و همکاری همه جانبه بخش های هرمزگان از مدیتی و اجرایی تا مردمی و رسانه ای دانست و اظهار داشت: مبارزه با کرونا و مهار آن را می توان مظهر و نماد کار جمعی در استان معرفی کرد.

 فرشیدی در ادامه این نشست خبری ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون کرونا خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد افرادی که پس از ابتلا به کرونا با حال وخیم در آی سی یو بستری شدند، افرادی بودند که بیش از ۲ دُز واکسن تزریق نکرده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: با توجه به سرانه جمعیت، هرمزگان در جایگاه نخست کمبود تخت بیمارستانی است که انتظار می رود با اعتبارات در نظر گرفته شده ، و بهره برداری از بیمارستان های جدید ، این جایگاه تغییر کند و استان به شاخص های بهتری برسد.

به گفته دکتر فرشیدی بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۷۰درصد پیشرفت در حال ساخت است که فاز نخست آن دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و تا هفته دولت سال آینده نیز تکمیل خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: ساخت بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس سرعت بیشتری بگیرد و سه هزار میلیارد ریال مورد نیاز برای تکمیل آن اختصاص یابد و تا سال آینده به صورت مجهز، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

کاهش ۱۰درصدی تصادفات جاده‌ای انتظار زیادی نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ به برخی انتقادها درباره دیر رسیدن اورژانس به صحنه تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: کمبود آمبولانس و تکنسین اورژانس در استان یک حقیقت غیرقابل انکار است که اثرات منفی خود را دارد اما جای این پرسش نیز باقیست که چرا هیچ اقدامی برای کاهش  سالانه حداقل ۱۰درصد تصادفات جاده ای که انتظار زیادی نیست ، در استان انجام نشده است.

پزشک را نمی شود به زور نگه داشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تایید افزایش مهاجرت پزشکان استان به کشورهای خارجی تصریح کرد: پزشک را نمی توان به زور در جایی نگه داشت و وقتی حتی از کشورهای همسایه مانند عمان پیشنهاد استخدام با حقوق بالا را دارند طبیعی است که استان و کشور را ترک می کنند.

بیمارستان شهید محمدی در یک قدمی ام آر آی

دکتر فرشیدی همچنین از تامین یک دستگاه ام آر آی برای بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و راه اندازی آن تا مهرماه خبر داد و اضافه کرد: مجوز خرید ام آر آی برای پارسیان، بستک و قشم نیز صادر شده که منتظر تخصیص ارز هستیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!