برگزاری نشست هم‌اندیشی رسانه‌ای نماینده ولی‌فقیه با اصحاب رسانه

ارسال شده در ۵ شهریور ۱۴۰۱

نشست صمیمانه هم‌اندیشی رسانه‌ای نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بندرعباس با اصحاب رسانه در دفتر امام‌جمعه بندرعباس برگزار شد.

به گزارش آوای دریا ، حجت‌الاسلام عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن تشکر از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران به ‌واسطه تریبونی که در اختیار دارند هرچه می‌نویسند باید پاسخی به نیاز مخاطبان باشد و این امر را اصل کار خود قرار دهند و از در اختیار گذاشتن خبر خام و بدون تحلیل به مخاطب بپرهیزید؛ زیرا همگان از داشتن قوه تحلیل خبر برخوردار نیستند و نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است این است ‌که ما در جامعه‌ با چالش های جدی مواجه هستیم .  از سویی، اصول مطالبه گری و گرفتن حق‌وحقوقمان را به‌درستی نمی‌دانیم اما می‌خواهیم مطالبه گر هم باشیم، پس چه جامعه توده که مردم عادی باشند و چه جامعه خواص که خبرنگاران و تریبون داران باشند، نیازمندند که بدانند مطالبه گری چیست.

وی در ادامه بیان داشت: «بحث دیگر اخلاق رسانه است که بسیار مهم است،

اخلاق رسانه‌ای، صداقت، دوری از تزویرها، منصفانه نوشتن و دوری از غرض‌ورزی‌های شخصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در انتشار اخبار باید منافع جامعه اسلامی مدنظر قرار گرفته شود و در همین راستا نقد منصفانه می‌تواند جامعه را به پویایی برساند. وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید از حاشیه‌ها پرهیز کنند، عنوان کرد: ما امروز در جامعه با حواشی بسیاری مواجه هستیم که در حال دور کردن ما از مسیر و مقصد اصلی هستند و خبرنگاران باید حواشی را با ابزار رسانه دور کنند.

در این نشست اهالی رسانه به بیان  مشکلات خود در حوزه چاپ و پیگیری مطالبات خود از سایر نهادها پرداختند و نماینده ولی‌فقیه نیز از پیگیری مشکل مسکن خبرنگاران با همکاری فعالان این حوزه خبر دادند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!