نرگس نصیری : پر شتاب و خستگی ناپذیر در مسیر اهداف هنری خود در حرکت است

ارسال شده در ۵ شهریور ۱۴۰۱، توسط زهره کرمی

هنر در ضمیر یک هنرمند، خود را در اشکال مختلف آشکار خواهد کرد. هنر مقوله ای است که در هر بُعد خود، از روحی عاشق و جستجوگر نشات می گیرد، خواه هنر نقاشی باشد، شعر باشد، عکاسی باشد یا هر نوع دیگری از هنر…

نرگس نصیری یکی از بسیار زنان هنرمندی است که به بُعد هنری خود، توجه بسیاری داشته است. برخی ها اعتقاد دارند که مادر بودن و نگهداری از فرزندان دست و پای انسان را برای دستیابی به آرزوها و علایق آنها خواهد بست اما او با وجود داشتن سه فرزند با حرکتی پر شتاب به سمت رویاها و اهداف هنری خود در حرکت است و هیچ محدودیتی را به عنوان سد راه خود قلمداد نکرده است.

وی پس از پایان تحصیلات در مقطع دیپلم، به کمک پدرش استاد مرتضی نصیری شتافت و شروع به تحقیقات علمی در زمینه ی واژه نویسی و نگارش کتاب واژگان استان هرمزگان کرد و مشغول به فعلایت شد که تا امروز این فعالیت ادامه دارد.

پس از گرفتن لیسانس ازدواج کرد. چندی به سرودن شعر پرداخت و در چندین شب شعر استان حضور یافت.

پس از تولد دومین فرزند خود وارد دانشگاه آزاد گردید و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی زبان و ادبیات فارسی به ادامه ی تحصیل پرداخت و در دانشگاه جزو ۱۰ تن از دانشجویان برتر سال تحصیلی خود شناخته شد.

درست چند روز قبل از تولد سومین فرزندش، از پایان نامه خود تحت عنوان “مصدرهای زبان فارسی و مقایسه ی آن با گویش هرمزگانی”، دفاع کرد.

پس از پایان تحصیلات در مقطع ارشد، از آنجایی که علاقه ی بسیاری به عکاسی و هنر داشت برای کسب تجارب بیشتر و یادگیری علوم عکاسی وارد سینمای جوان گردید و پس از گذراندن سه دوره عکاسی به طور جدی شروع به عکاسی کرد.

از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۹ به تدریس فتوشاپ و نرم افزارهای مرتبط با عکاسی مشغول بود.

یکی از بهترین و اولین ویراستارهای زبان بومی است که در چندین کتاب نام او به عنوان ویراستار مستقل ثبت شده است. از جمله کتاب های  “گپ گنوغ۲” _ “بن گر” _ “عرشیان جزیره” “چلچلی” با تالیف مرتضی نصیری و کتاب “سروقامتان توکهور و هشت بندی” برای بنیاد شهید و ایثارگران استان، کتاب “قطار قرمز کوچولو” از محسن اقتدار شهیدی و ..‌.

او یکی از برگزیدگان نخستین جشنواره ی ملی عکس مردمی خلیج فارس بود، همچنین در نمایشگاه عکس سیزدهمین هفته ی فیلم و عکس هرمزگان حضور داشت.

در سال ۱۳۹۷ وارد انجمن عکاسان هرمزگان گردید و در سال ۱۴۰۱ وی یکی از کاندیداهای منتخب انتخابات پنجمین دوره ی هیات مدیره ی انجمن عکاسان هرمزگان بود.

او کتاب هایی نیز در دست چاپ دارد از جمله کتاب اشعار و ترانه های او که به زبان فارسی و بومی سروده شده است. همینطور کتابی تحت عنوان “آیین نگارش گویش بندری” که در آن شیوه ی نگارش و تایپ زبان بومی منطقه به صورت رسمی معرفی گردیده است.

کتاب واژگان بومی خلیج فارس را نیز تحت عنوان “فرهنگ نصیر”  از سال ۱۳۸۴ به همراه پدر خود شروع به نگارش کرده است که به دلیل حجم زیاد کتاب، هنوز چاپ آن صورت نگرفته است.

او همچنین در زمینه تراش صدف و سنگهای زینتی، مهارت دارد و دارای مدرک فنی و حرفه ای صدف ساز می باشد. از آنجایی که دستی بر نگارش دارد و در این رشته با کمبود منابع و کتب چاپی مواجه بود، تصمیم گرفت کتابی را نیز تحت عنوان “صدف ساز” آماده ی چاپ نماید که هم اکنون نگارش آن پایان یافته است.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!