بانوان در توسعه شهرستان نقش پر رنگی دارند/تشکیل قرارگاه زنان و خانواده

معاون سیاسی،امنیتی فرماندار جاسک در نشست هم اندیشی با بانوان فعال:

ارسال شده در ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

حسن دوراندیش معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک گفت : ارتقای جایگاه زنان در ابعاد مختلف از سیاست های اصولی دولت است و تنها محدود و منحصر به گرفتن پست های مدیریتی نیست و ما براساس ظرفیت های شهرستان برنامه ریزی خواهیم کرد و در جهت ایجاد فرصت و  فعالیت بانوان حمایت خواهیم کرد .

وی افزد : شناخت و فهم جایگاه بانوان در جامعه، کلید راهی برای برون ‌رفت از بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

 دوراندیش تصریح کرد :بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نقش انکار ناپذیری در فرهنگ سازی و پیشبرد اهداف جامعه دارند و توسعه پایدار و تحقق عدالت اجتماعی باتوجه به بحث زنان اهمیت پیدا می کند و بدون توجه به قشری که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند توسعه پایدار اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان اینکه برخی از  فعالیت هایی که در دستگاه های اجرایی انجام می شود اثربخشی لازم را ندارد گفت: متأسفانه آنگونه که باید در حوزه حقوق شهروندی و ارتقاء منزلت و جایگاه بانوان اقدامی صورت نمی گیرد.

دوراندیش  با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی گفت:مهمترین اولویت پس از مسائل امنیتی–انتظامی ،موضوعی آسیب های اجتماعی است،مباحثی که به صورت شاخص و با رویکرد کاهش با ورود همه دستگاههای اجرایی امکان پذیر می شود.

وی بیان داشت:جهت تعامل وشناخت بیشتر حوزه کاری بانوان و هماهنگی و هم افزایی بین بانوان قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه بانوان شهرستان با محوریت فرمانداری تشکیل خواهد شد و از سیاست های فرمانداری شهرستان این است که بانوان نیز در نقش آفرینی وپیشرفت این شهرستان سهیم باشند.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!