بورانی بادمجان کبابی

ارسال شده در ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

بورانی بادمجان یا همان ماست و بادمجان یکی از خوشمزه ترین بورانی هاست و البته روش تهیه ساده ای دارد. بورانی ها از جمله انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه هستند که تنوع بسیار دارند و هر شخص با توجه به ذائقه و سلیقه اش می تواند نوعی از آن را در وعده های غذایی متفاوت سرو کند. بورانی ها از ترکیب ماست با یک یا چند نوع از سبزیجات تازه تهیه می شوند که علاوه بر طعم خوبشان بسیار مقوی و سالم هستند و میان وعده یا پیش غذایی سبک و کم کالری به شمار می آیند و پیشنهاد بسیار خوبی برای کسانی است که قصد داشتن رژیم غذایی لاغری دارند. اگر شما هم عاشق بوی دود داخل غذاهای خود هستید حتما بورانی بادمجان کبابی را امتحان کنید.

مواد لازم

بادمجان کبابی ۴ عدد

سیر ۲ حبه

ماست همزده کم چرب ۱۰ قاشق غذا خوری

نعناع خشک یا تازه یک مشت

نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را به خوبی با آب بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود و روی پوست بادمجان ها با چاقو چند خط عمیق ایجاد کنید یا با سیخ چوبی چند قسمت از پوست بادمجان را سوراخ کنید.

مرحله دوم: کبابی کردن بادمجان ها

منقل را آماده کرده زغال ها را داخل آن بریزید و بادمجان ها را روی آتش زغال قرار دهید. این طرف و آن طرف کنید تا زمانی که بادمجان ها نرم شده و پوست اطراف آن بسوزد سپس بادمجان ها را با آب سرد آبکشی کنید و پوست روی آن ها را جدا کنید. از آتش گاز یا فر هم می توانید برای کبابی کردن بادمجان استفاده کنید.

مرحله سوم: له کردن بادمجان ها

بادمجان های پوست گرفته را داخل ظرفی بریزید و با چنگال یا هر وسیله دیگری که در دسترس دارید خوب له کنید. سپس ماهیتابه ای را آماده کرده و روی حرارت قرار دهید و بادمجان ها را داخل ماهیتابه ریخته و خوب تفت دهید تا آب آن ها به خوبی کشیده شود بعد مقداری کره اضافه کنید چون خیلی بورانی بادمجان ما را خوش طعم تر میکند البته اگر هم دوست نداشتید می توانید از کره استفاده نکنید.

مرحله چهارم: آماده سازی و رنده کردن سیر

سیر را به خوبی بشویید و پوست آن را کاملا بگیرید و در یک ظرف مناسب رنده کند.

مرحله پنجم: ترکیب مواد با یکدیگر و آماده شدن بورانی بادمجان

در مرحله پایانی سیر و نمک و فلفل و نعنا را به بادمجان های له شده اضافه و خوب مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست شود. بورانی آماده را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود و طعم بهتری بگیرد سپس به همراه نان یا در کنار غذا سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه بورانی بادمجان مجلسی و لذیذ

از بادمجان سرخ شده هم می توانید در تهیه بورانی استفاده کنید.

اگر طعم سیر را دوست ندارید می توانید کمتر سیر بریزید یا از پودر سیر استفاده کنید.

از ماست خیلی ترش استفاده نکنید چون طعم بورانی خوشمزه نمی شود.

زمانی که می خواهید پوست بادمجان ها را جدا کنید آن ها را زیاد زیر آب نگه ندارید تا طعم دودی بادمجان ها از بین نرود.

دانه های وسط بادمجان را تا جایی که امکان دارد بگیرید.

به جای نعناع از دلار هم می توانید استفاده کنید. ترکیبات دلار شامل گشنیز، نعناع و پونه محلی می باشد.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!