روزهای سیاه کرونایی بر می گردد اگر…

ارسال شده در ۲۵ تیر ۱۴۰۱، توسط ایسنا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: روزهای سیاه کرونا بسیاری از ما را داغدار کرد آن روزها را فراموش نکنید؛ غفلت و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل ها آن روزها را تکرار خواهد کرد.

دکتر عبدالجبار ذاکری با بیان اینکه مهمترین دستورالعمل کماکان استفاده از ماسک خصوصاً در مکان های سربسته و عمومی است، افزود: با توجه به قدرت سرایت پذیری سریع ویروس جدید امیکرون لازم است دوز یادآور واکسن هر چه سریعتر تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه روزانه به صورت میانگین حدود ۸۰ بیمار جدید در استان مبتلا به کرونا می شود، خاطرنشان کرد: این باور که سویه جدید امیکرون باعث مرگ و میر نمی شود پس نباید از آن ترسید یک باور بسیار غلط و اشتباه است.

ذاکری با بیان اینکه اصولاً افرادی این بیماری را به سلامت پشت سر می گذارند که حداقل واکسیناسیون خود را بصورت کامل انجام داده باشند، اضافه کرد: افرادی که واکسیناسیون را انجام نداده و دچار مشکلات سیستم ایمنی باشند به احتمال زیاد دوره ای سخت از این بیماری را تجربه خواهند کرد و چه بسا خانواده های داغدار شوند.

معاون بهداستی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با یادآوری این مطلب که همه ی ما برای رسیدن به این آرامش نسبی غرامت های بسیاری پرداخت شده ایم، عنوان کرد: به پاس خون شهدای سلامت، اشک خانواده های داغ دیده همه با هم متعهدانه در حفظ این آرامش کوشا باشیم.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!