مجوز کسب و کارهای خانگی در کمترین زمان صادر می‌شود

مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

ارسال شده در ۲۵ تیر ۱۴۰۱

مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده گفت: اقداماتی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل راه‌اندازی شغل انجام شده است از جمله اینکه مجوز کسب و کارهای خانگی در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

نرجس بختیار در نشست معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اقشار مختلف بانوان خراسان جنوبی افزود: تلاش داریم تا صدور مجوز کسب و کار تسهیل شود و در همین خصوص مجوز برخی مشاغل و کسب و کارهای خانگی آنی و برخی از آنها حداکثر تا سه روز صادر می‌شود.

وی گفت: به منظور رسیدگی بهتر به مطالبات زنان کارگر نیز کارگروه رفاه و امنیت در وزارتخانه تشکیل شده تا به شکل تخصصی به این مطالبات بپردازیم.

مشاور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اشاره به مشکلات مطرح شده درخصوص تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به بانک‌هاست و باید شرایط داخل استان تسهیل شود.

وی ادامه داد: مشکلات زنان معلول و مادران دارای فرزند معلول هم دغدغه دیگری در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که کمیته‌ای را با حضور مادران دارای یک یا چند معلول و یا زنان معلول تشکیل دادیم و مشکلات آنها در دست پیگیری است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: روستاهای مرزی خراسان جنوبی هر خانه یک پاسگاه است و اگر توانمندی بانوان به نحو احسن شکل بگیرد موجب مهاجرت معکوس و امنیت پایدار کشور خواهد بود.

فرشته اسدزاده افزود: ظرفیت عظیم نیروی انسانی در خراسان جنوبی وجود دارد لذا شاهد حضور هنرمندان و صنعتگران زیادی در عرصه‌های مختلف هستیم و ادعا داریم که می‌توانیم مرز شرقی را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به توانمندی بانوان این دیار بیان کرد: همراهی استاندار نشان از اهمیت حوزه بانوان در استان دارد که باعث دلگرمی ماست.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!