نگاه همسان بین بانوان و آقایان در فوتبال ضروری است

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان بانوان کشورمان:

ارسال شده در ۴ تیر ۱۴۰۱، توسط ایسنا

 سرمربی تیم فوتبال نوجوانان بانوان کشورمان گفت: امروزه بسیاری از امکانات برای آقایان فراهم است که هیچکدامشان برای بانوان مهیا نیست.

شادی مهینی افزود: برای این استعداد یابی پروسه ای یک ماهه در شهرستان ها برنامه ریزی شده تا به عملکرد انتخاب افراد برسیم.

وی اضافه کرد: در استان هرمزگان بالغ بر ۷۰ نوجوان در این استعداد یابی شرکت کرده اند که وجود این تعداد علاقه مند شگفت آور است و امیدوارم بتوانیم چندین بار همه این افراد را ارزیابی کنیم تا بهترین ها را برای تیم ملی نوجوانان معرفی کنیم و در روز های آینده نیز این استعداد یابی برای رده جوانان برگزار خواهد شد که امیدوارم در این رده نیز بتوانیم بهترین افراد را معرفی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان بانوان کشورمان ادامه داد: پروسه استعداد یابی از آذر ماه سال گذشته زیر نظر کمیته جوانان آغاز شد که پس از بررسی چهار استان به دلیل تعطیلات و باقی مشکلات ادامه پروژه تا به امروز مسدود شده بود. از این رو به استان های زیر نظر فدراسیون فوتبال اطلاع شد که میزبانی استانی خود را بگیرند تا ما بتوانیم در این استعداد یابی افراد بیشتری را رصد کنیم.

مهینی با اشاره به اینکه در استعداد یابی ها شهرستان ها نیروی بیشتری نسبت به تهران داشته اند، عنوان کرد: در تهران ارزیابی با ۲۰ تیم و حدو ۵۰۰ بازیکن انجام شد که از این تعداد ۲۰ نفر در درجه های مختلف انتخاب شدند. در این پروسه افراد به سه درجه ورزشی تقسیم بندی شده اند که افراد انتخاب شده در این درجه بندی ها قرار گرفته و به کمیته جوانان و استعداد یابی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: هرمزگان همیشه نیرو های بسیار خوبی در تیم ملی داشته ولی متاسفانه حدود چهار سال است که ما نیروی مستعدی در هرمزگان نداشته ایم و امیدوارم از این پس با توجه به اینکه مربی های بسیار خوبی در این منطقه داریم، فوتبال شکل بگیرد و همچنین بتوانیم کلاس های دانش افزایی برای ارتقا مدرک مربیان برگزار کنیم تا آموزش بازیکنان بهتر شود و بتوانیم بهترین افراد را برای تیم ملی انتخاب کنیم.

مهینی در ارتباط با این پروژه اضافه کرد: این استعداد یابی در سال ۱۳۹۶ شروع شد که بالغ بر ۲۲ استان ارزیابی و حاصل آن قهرمانی مسابقات کافا تیم نوجوانان در سال ۱۳۹۷ شد و ما برای اولین بار کاپ قهرمانی را برای ایران آوردیم و در همان سال در مسابقات قهرمانی آسیایی شرکت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این نشان دهنده پتانسیل هایی است که در ایران داریم و مهم نگرش و سازماندهی مدیرتی در سطح بانوان است. امروزه بسیاری از امکانات برای آقایان فراهم است که هیچکدامشان برای بانوان مهیا نیست. ما آکادمی و مدارس فوتبال بسیار محدوی برای بانوان داریم که اگر این قضیه در کل کشور سازماندهی شود قطعا می توانیم تیم ملی قوی تری داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان بانوان کشورمان  در پایان گفت: برای بهتر شدن فوتبال در ابتدا وجود اسپانسر حائز اهمیت است و نکته مهم نگاه همسان بین بانوان و آقایان است و اینکه سعی کنیم برای بانوان نیز در وزش همانند آقایان ارزش قائل شویم که اگر این نگاه را داشته باشیم مطمئناً نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!