ترافل شکلات خامه ای

ارسال شده در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

عید فطر یا عید روزه‌گشا روز آخر ماه رمضان است و از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. مسلمانان تمام جهان این روز رو جشن میگیرند و علاوه بر اعمال مذهبی که انجام می دهند مثل تمام مناسب های خاص این روز هم با دسر و شیرینی جشن میگیرند. در این مطلب طرز تهیه شیرینی ترافل شکلات خامه ای گذاشتیم تا برای عید فطر امسال درست کنید و کنار خانواده این روز رو با دسر و شیرنی خانگی که دستپخت خودتون هست جشن بگیرید . مطمئن هستیم عید امسال با دسر و شیرینی هایی که درست میکنید از بهترین خاطرات شما و خانوادتون میشه.

مواد لازم

مواد شکلات ترافل

خامه رقیق : ۲/۱ پیمانه

 کره : ۱ قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای : ۲۵۰ گرم

عسل : ۲ قاشق غذا خوری (اختیاری)

نمک : نوک قاشق چایخوری

برای تزیین ترافل

پودر کاکائو

 پودر قند

آجیل ریز خرد شده

پودرنارگیل

برای شروع در یک کاسه که بتوانیم درون ماکروویو بگذاریم ، ۲/۱ پیمانه خامه رقیق صبحانه ، ۱ قاشق غذاخوری کره ، ۲ قاشق غذا خوری عسل و به اندازه نوک قاشق چایخوری نمک را بریزید و ظرف را برای ۷۰ تا ۸۰ ثانیه یا تا زمانیکه خامه بجوش بیاد در ماکروویو بگذارید همین که حباب هایی روی خامه دیدید ماکروویو را قطع کنید.

خامه را از ماکروویو خارج کنید و ۲۵۰ گرم شکلات تخته ای خرد شده را درون ظرف بریزید و برای ۳۰ ثانیه صبر کنید تا شکلات با حرارت خامه ذوب بشه.

با همزن دستی مواد را هم بزنید تا شکلات کاملا در خامه ذوب شود.

وقتی مطمئن شدید تمام تکه های شکلات در خامه حل شده ظرف شکلات را برای یک شب در یخچال بگذارید تا شکلات سرد شود اما اگه خیلی عجله دارید مخلوط شکلات را درون چند تا ظرف پهن و کوچک بریزید تا زودتر در یخچال سرد شود.

موادی را که برای تزیین ترافل ها در نظر گرفتید درون یک ظرف تخت بریزید. ما از پودر کاکائو ، مخلوط پودر کاکائو و پودر قند به نسبت مساوی ، پودر نارگیل و کمی مغز بادام . گردو خرد شده استفاده کردیم.

به اندازه یک قاشق مربا خوری پر ، از شکلات بردارید و اول کمی دردست شکلات را بچرخانید تا شکل گردی بگیره بعد در پودرهای آماده شده درون ظرف بغلتانید. دقت کنید هر ترافل را در یک طعم بغتانید تا تنوع طعم داشته باشید. ترافل ها را بعد از تزیین تا زمان سرو در یخچال نگهدارید و اگه قصد دارید این ترافل ها را هدیه بدید هر ترافل را درون کپسول های کاغذی بگذارید و درون یک جعبه هدیه بچینید و تا زمان هدیه در جای خنک نگه دارید .

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!