پودینگ شکلاتی

ارسال شده در ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

یکی از خوشمزه ترین و راحت ترین دسر هایی که می شناسیم “پودینگ” ها هستند. این دسر قدیمی فرانسوی الاصل با تنوع بالایی که در طرز تهیه آن وجود دارد، یکی از پرطرفدار ترین انواع دسر هایی هست که در دنیا شناخته شده است در بعضی از دستور های تهیه آن عامل غلظت دهی زرده تخم مرغ و در برخی دستور ها نشاسته ذرت می باشد ولی هر دو دستور نتیجه یکسانی دارد و ما یک دسر خوشمزه با بافتی سبک و خوشمزه خواهیم داشت که هم به تنهایی و هم در تهیه سایر دسر ها می توانیم از آن استفاده کنیم.

مواد لازم

شکر ۲/۱ پیمانه

پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

نمک ۸/۱ قاشق چایخوری

نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری

شیر ۲ و ۴/۳ پیمانه

کره نرم ۲ قاشق غذاخوری

وانیل ۱ قاشق چایخوری

خامه صبحانه ۱ بسته

مراحل تهیه پودینگ شکلاتی

در ابتدا یک تابه دیواره بلند که ترجیحاً نچسب هم باشد انتخاب می کنیم. شکر را درون تابه می ریزیم. 

  سپس پودر کاکائو را به شکر اضافه می کنیم.

حالا نوبت اضافه کردن نشاسته ذرت می رسد. (نشاسته ذرت با آرد ذرت تفاوت دارد. نشاسته ذرت کاملاً شبیه به آرد سفید سفید رنگ و بافت سبک و پوکی دارد اما آرد ذرت زرد رنگ و بافت کمی زبر دارد. )

 سپس نمک را به مواد خشک اضافه می کنیم و بعد همه مواد را با هم مخلوط می کنیم. 

  حالا شیر را که در دمای محیط قرار دادیم تا به دمای آشپزخانه برسد را کم کم به مواد خشک اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم.  حالا تابه حاوی مواد را روی شعله ملایم قرار داده و شروع به همزدن مواد می کنیم .

  به دلیل وجود نشاسته ذرت که عامل غلظت دهنده به پودینگ می باشد، مواد وقتی به درجه جوش برسد خیلی سریع شروع به قوام گرفتن می کند و غلیظ می شود. به همین دلیل اصلاً از کنار گاز کنار نروید و مرتب مواد را هم بزنید تا جاییکه وقتی با لیسک یا قاشق چوبی مقداری از مواد را بر می دارید، مخلوط روی لسیک یا قاشق باقی بماند. 

در مرحله بعد وانیل را اضافه می کنیم و باز به همزدن ادامه میدیم.

شعله را کاملاً کم می کنیم ، خامه و کره را اضافه کرده و به سرعت مواد را با هم مخلوط می کنیم تا کاملاً با هم یکدست شود. سپس زیر شعله را خاموش می کنیم.

پودینگ هم به صورت گرم و هم به صورت سرد قابل سرو می باشد.  پس شما متناسب با سلیقه و ذائقتون خود آن را سرو کنید. در هنگام سرو کردن با مقداری خامه فرم گرفته و کمی بیسکوئیت پودر شده تزئین کرده و سرو می کنیم.

و یا می توانید در مرحله آخر به مواد پودینگ فندق خورد شده اضافه کرده و هم بزنید و سپس با فندق و رنده های شکلات تزیین کنید.

newsletter

عضویت در خبرنامه

زمانی که شماره جدید منتشر شد، ما شما را با خبر میکنیم!